نمایشگاه گرافیک و نقاشی حضرت علی‌اصغر(ع) برپا شد
کد خبر: 3535258
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

نمایشگاه گرافیک و نقاشی حضرت علی‌اصغر(ع) برپا شد

گروه هنر: بیستمین نمایشگاه گرافیک و نقاشی واقعه کربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» امروز، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیستمین نمایشگاه گرافیک و نقاشی واقعه کربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» امروز، ۱۲ مهرماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
در این نمایشگاه، آثار هنری عاشورایی اعم از نقاشی و گرافیک در رابطه با واقعه کربلا و حضرت علی‌اصغر(ع)‌ به نمایش گذاشته شده است.


پریسا شادقزوینی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: از سال 1382 نیت کردیم تا نذری فرهنگی داشته باشیم از این رو به برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی اقدام کردیم. این بیستمین نمایشگاه ما است که برپا شده و در این فعالیت جمعی از دانشگاهیان از اساتید و دانشجویان هفت دانشگاه دولتی و فارغ التحصیلان فوق لیسانس شرکت کرده‌اند.
وی در مورد نحوه شرکت آثار در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه 27 نفر شرکت کردند که هر یک از هنرمندان حدود پنج اثر را ارائه کردند که از بین‌ آن‌ها داوری شد و تعدادی از آثار حذف شدند.
عضو گروه هنری نمایشگاه در معرفی اعضای این نمایشگاه گفت: در راه امام حسین(ع) بی‌نامی شاخص‌ترین نام است من نیز به همین جمله استناد می‌کنم و همه ما سعی در بی‌نام ماندن در این راه داریم.


شادقزوینی به موضوع ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر جایگاه هنر عاشورایی در جامعه مشخص شود از انحرافات و ولنگاری دور خواهیم شد. در چنین نمایشگاهی ما هیچ حامی دولتی نداشتیم و هزینه‌ها را خود اعضا متقبل می‌شدند. لذا دولت اگر بخواهد فرهنگسازی کند نیاز دارد تا از ابزار هنر استفاده کند و هنر در وادی عاشورا بسیار توانمند است ما در این چندین سال فقط با عشق، نمایشگاه‌ها را برپا نگه داشته‌ایم.
وی ادامه داد: نمایشگاه امسال با عنوان حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد، زیرا ایشان طلایه‌دار مظلومیت کودکان جهان هستند. در این نمایشگاه حدود 37 اثر شرکت داده شده که در سبک پوسترهای دیجیتال، نقاشی رنگ روغن و نقاشی دیجیتال هستند. هر کدام از هنرمندان سعی داشتند تا به آثار خود با مضامین عاشورایی هویت ببخشند.
این نمایشگاه که با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران برنامه‌ریزی شده، تا ۳۰ مهرماه از ساعت 9 الی 18 پذیرای علاقه‌مندان است.
captcha