گیلان سومین استان از حیث وجود امامزادگان در كشور است
کد خبر: 3523222
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
قاسم پور:

گیلان سومین استان از حیث وجود امامزادگان در كشور است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف گیلان گفت: استان گیلان سومین استان از حیث وجود امامزادگان و بقاع متبركه در كشور است و این افتخار و ارزش بسیار زیادی برای گیلانی‌ها دارد.

محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: استان گیلان سومین استان از حیث وجود امامزادگان و بقاع متبركه در كشور است و این افتخار و ارزش بسیار زیادی برای گیلانیان دارد زیرا این گنج های معنوی نشاندهنده آن است كه مردم این دیار همواره پیرو و دلسوز اهل بیت(ع) بوده اند.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه كرامت و فرار سیدن پنجم ذی القعده، همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه در حرم مطهر امامزادگان اسماعیل و ابراهیم(ع) برفجان سیاهكل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و هئیت امناء بقاع متبركه استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد:  خوشحالیم که جزء کوچکی از خدمتگذاران اهل بیت هستیم و این افتخار به راحتی به دست نخواهد آمد و باید امانتدار خوبی باشیم.

قاسم پور گفت: هر درآمدی در بقاع متبرکه برای خود حساب جداگانه دارند و بصورت درصدی در برنامه های مختلف مشخص شده است .

معاون فرهنگی اوقاف گیلان با بیان اینکه هر کدام از بقاع متبرکه برنامه های فرهنگی و کلاس های قرآنی ویژه خود دارند، تصریح کرد: هر کدام از بقاع متبرکه شاخص در طول سال برنامه های فرهنگی و مراسمات مذهبی اعم از ولادت ها و شهادت ها را برنامه ریزی و برگزار می کنند. 

وی با اشاره به میزبانی استان گیلان برای مسابقات كشوری قرآن كریم، گفت: تاکنون جلسات هماهنگی متعددی با استاندار محترم و مسئولین استانی در راستای میزبانی مسابقات کشوری داشتیم، از همه مسئولین شهرستانی نیز استدعا داریم در این راه کمک حال و یار ما باشند تا میزبان شایسته ای برای میهمانان و نخبگان قرآنی كشور باشیم.

به گزارش ایکنا، گیلان 940 امامزاده و بقعه متبرکه دارد؛ همچنین مسابقات قرآنی کشور از 25 مهر ماه تا 7 آبان امسال به میزبانی استان گیلان و با حضور بالغ بر ‌هزار نفر از قاریان، حافظان و چهره‌های برتر قرآنی کشور برگزار می‌شود.
captcha