کاهش خون اهدایی در ماه رمضان/ کمک به بیماران با زکات سلامتی
کد خبر: 3502599
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
طباطبایی عنوان کرد:

کاهش خون اهدایی در ماه رمضان/ کمک به بیماران با زکات سلامتی

گروه سلامت: مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و کاهش آمار خون اهدایی از مردم درخواست کرد که با اهدای خون زکات سلامتی خود را پرداخته و به بیماران نیازمند کمک کنند.

سیدمرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام با توجه به شرایط روزه‌داری و ایام افطار و سحر برنامه اهداکنندگان خون تغییر می‌کند چنانکه این افراد کمتر به اهدای خون اقدام می‌کنند و این به نوبه خود موجب کاهش خون اهدایی نسبت به سایر ایام سال می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر نیاز به خون و به‌ویژه فرآورده‌های خونی مانند پلاکت که عمر کوتاهی دارند، هیچ‌گاه کم نمی‌شود؛ لذا اهدا کننده خون همیشه باید وجود داشته و بتوان این محصولات را تولید کرد تا ما دچار کمبود در این حوزه نشویم.

طباطبایی عنوان کرد: با توجه به این مشکلات از مردم ایثارگر درخواست می‌کنیم در این ایام مراجعه کرده و با اهدای خون خود نجات‌بخش جان بیماران و نیازمندان باشند.

وی بیان کرد: مردم اهدای خون را به عنوان یک انفاق، صدقه جاریه و زکات سلامتی در نظر گیرند که در ماه رمضان بی‌شک ثواب آن بیشتر است.

طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه مراکز اهدای خون در دو نوبت صبح و پس از افطار باز هستند، اعلام کرد: برای یک فرد روزه‌دار ساعات اولیه صبح که هنوز 6 تا 8 ساعت از صرف سحری نگذشته و پس از افطار نیز زمان خوبی برای اهدای خون است.

وی یادآور شد: در شب‌های مبارک قدر نیز همچون سالیان گذشته مراکز اهدای خون آمادگی کاملی برای پذیرایی از اهداکنندگان خون دارند.

captcha