دانشگاهیان قمی برای حمایت از مردم یمن و مدافعان حرم خون اهدا کردند
کد خبر: 3473669
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

دانشگاهیان قمی برای حمایت از مردم یمن و مدافعان حرم خون اهدا کردند

گروه اجتماعی: جمعی از دانشگاهیان استان قم روز یکشنبه و به مناسبت دهه مبارک فجر طی حرکتی خیرخواهانه و خداپسندانه برای حمایت از مردم یمن و مدافعان حرم خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، به شکرانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از دانشگاهیان استان قم روز یکشنبه با حضور در پایگاه حضرت روح الله انتقال خون، به منظور حمایت از از مردم مظلوم یمن و مجروحین مدافع حرم خون خود را اهداء کردند.

همچنین در این مراسم رئیس و اعضای جهاددانشگاهی واحد استان قم و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم حضور داشتند .

مدیرکل انتقال خون استان قم در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از حضور دانشگاهایان استان در این اقدام ارشمند، گفت: این مایع گرانقدر که به طور مصنوعی قابل تولید نیست در گام اول در سه بخش اصلی پلاسما، سلول های خونی و پلاکت فرآوری می شود.

دکتر مرتضی نوریان ادامه داد: در گام بعدی پلاسما طی مراحل پیچیده فرآوری تخصصی شده و فاکتورهای خونی بسیار ارزشمندی همچون IVIG ، فاکتورهای انعقادی برای بیماران هموفیلی و فرآورده های ارشمند دیگر از آن استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه یافتن گروه خونی دُردانه و ارشمند یعنی خون های بسیار کمیاب از مزایای اهدای خون است، اضافه کرد: انتقال خون استان قم به دلیل دارا بودن استانداردهای بهداشتی لازم، جایگاه خوبی در این زمینه دارد و خون های اهدایی در این سازمان، ارزش جداسازی پلاسما را در پروتکل جهانی دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قم، گفت: به دلیل وجود روح ایثار و همنوع دوستی مردم شریف و با ایمان شهر مقدس قم جایگاه اهداء خون این استان در سطح کشور بسیار خوب و افتخار آمیز است.

captcha