یادی از حماسه شهدای غواص در روز دوم جشنواره «تئاتر فجر»
کد خبر: 3469240
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
تئاتر فجر در گام سی و چهارم/13

یادی از حماسه شهدای غواص در روز دوم جشنواره «تئاتر فجر»

گروه هنر: اجراهای صحنه و خیابانی سی و چهارمین جشنواره «تئاتر فجر» جمعه 2 بهمن نیز پیگیری می‌شود و سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش «اروند خون» است که حماسه شهدای غواص در جریان عملیات کربلای 4 را روایت می‌کند.

به گزارشخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دومین روز از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» عصر امروز جمعه، 2 بهمن در حالی برگزار می‌شود که 6 سالن نمایشی ویژه جشنواره فاقد اجرای تئاتر هستند.

«ترور» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، اپرای عروسکی «مولوی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور و نمایش «جان گز» به نویسندگی هاله مشتاقی‌نیا و کارگردانی نیما دهقان همچون روز نخست، اجرای خود را به ترتیب در سالن اصلی تئاتر شهر و تالار مولوی و تماشاخانه سرو تکرار خواهند کرد.

این در حالی است که نمایش «دگردیسی پروانه شدن» کاری از کشور مجارستان نیز همچون روز نخست در دو سانس 17 و 19 در تالار مولوی و در بخش مسابقه بین‌الملل و تئاتر ملل اجرا خواهد داشت.

امروز نمایش «قرار» که جایزه نخست مسابقه نمایشنامه‌نویسی از پانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» را از آن خود کرده بود در دو سالن 17 و 19 در سالن سایه مجموعه «تئاتر شهر» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا به روی صحنه خواهد رفت.

اما در مهمترین رویداد تئاتری دومین روز جشنواره «تئاتر فجر» امروز جمعه، دوم بهمن سالن استاد سمندریان در دو سانس 18 و 20:45 به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی کوروش زارعی که به موضوع شهدای غواص عملیات کربلای 4 می پردازد، به روی صحنه خواهد رفت.

«اروند خون» که در دو بخش میهمان و مسابقه تئاتر ایران جشنواره شرکت کرده است، پیش از این در فرهنگسرای بهمن و سالن شهید آوینی به روی صحنه رفته و با استقبال چشمگیر مخاطبان نیز مواجه شده بود.

این گزارش حاکی است در بخش تئاتر خیابانی و محیطی جشنواره نیز دومین روز از جشنواره «تئاتر فجر» شاهد اجرای 6 نمایش در محوطه تئاتر شهر، باغ هنر خانه هنرمندان ایران و برج میلاد خواهد بود.

captcha