آزمون قرآن و عترت بین ۳۳۰ کودک و نوجوان در همدان برگزار شد
کد خبر: 3457047
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

آزمون قرآن و عترت بین ۳۳۰ کودک و نوجوان در همدان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از ۳۳۰ نفر در همدان برگزار شد که مقطع سنی داوطلبان زیر ۱۲ سال بود.

قاسم جهان‌آرا، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از 330 نفر در همدان برگزار شد که مقطع سنی داوطلبان زیز 12 سال بود.

وی افزود: داوطلبان از طریق سایت اینترنتی و مؤسسه قرآنی ندای ملکوت که فرخوان شده بودند، جهت شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده بودند؛ داوطلبان در رشته‌های حفظ سوره یس، حفظ یک جزء تا حفظ کامل قرآن کریم به رقابت پرداختند و داوری این مسابقات بر عهده 16 نفر از اساتید خبره و حافظان کل قرآن کریم بود که با همکاری مؤسسه قرآنی ندای ملکوت انجام شد.

جهان‌آرا عنوان کرد: نیجه آزمون‌های کتبی و شفاهی سراسری قرآن و عترت از 15 آذرماه در سایت الکترونیکی که در اختیار داوطلبین قرار گرفته اعلام می‌شود، همچنین، داوطلبان می‌توانند در تاریخ مذکور از طریق مراکز دیگر ثبت‌نامی از نتایج آزمون مطلع شوند.

رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور بیان کرد: یکی از گروه های موفق در هم‌خوانی قران و تواشیح به نام سید الاحرار با استقرار در چندین موکب در مسیر زائران و ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به اجرای هم‌خوانی قرآن کریم و تواشیح خواهند پرداخت.

captcha