شروط نه‌گانه رهبری لازمه اجرای برجام است
کد خبر: 3443977
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
امام جمعه رشت:

شروط نه‌گانه رهبری لازمه اجرای برجام است

گروه سیاسی: آیت‌الله قربانی شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری را لازمه اجرای برجام دانست و گفت: از مسئولان می‌خواهیم که برجام با تضمین کتبی آمریکا و اروپا اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 15 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، مبارزه با طاغوت را وظیفه انبیای الهی دانست و اظهار کرد: انبیاء آمدند تا مردم را از عبادت و بندگی غیر خدا نجات دهند.

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیا تنها برای خداوند عبادت می‌کنند، افزود: کسانی خدا را عبادت می‌کنند که عظمت الهی را درک کرده‌اند. در واقع عبادت و بندگی خدا بزرگترین افتخار و سرمایه و بالاترین آزادی برای انسان است.

این کارشناس دینی در ادامه به جنگ‌های نیابتی منطقه و همکاری کشورهای عربی با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی با تمام قوا در برابر طاغوت‌های زمان ایستادگی می‌کند و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری دشمنان اسلام و انقلاب را در جهان رسوا کرده است.

آیت‌الله قربانی حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان را بیان‌گر استکبارستیزی ملت دانست و تصریح کرد: کسانی که حاضر نبودند با جمهوری اسلامی ایران بر سر یک میز بنشینند، امروز در مسئله سوریه چاره‌ای جز حضور ایران ندارند و مجبور هستند خواسته جمهوری اسلامی ایران را در بسیاری از موارد بپذیرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهدای فاجعه منا، عنوان کرد: متاسفانه با گذشت بیش از 40 روز از فاجعه منا، هنوز سرنوشت برخی از زائران که شماری از آنان از شخصیت‌های نظام هستند، معلوم نیست. البته برخی منابع خبری می‌گویند این جریان با دشمنی رژیم صهیونیستی و همکاری آل ‌سعود انجام شده است. انشاءالله با اتحاد دنیای اسلام، خانه خدا از دست سرسپردگان آمریکا و اسرائیل نجات یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری را لازمه اجرای برجام دانست و خاطرنشان کرد: پذیرفته نیست که جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای برجام، اطلاعات مربوط به پیشرفت‌های هسته‌ای خودش را در اختیار 1+5 بگذارد، اما در نهایت به بهانه‌های واهی مانند عدم رعایت حقوق بشر یا به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی بندهای مورد توافق برجام از سوی آنان نقض شود و تحریم‌ها همچنان پا برجا بماند لذا از مسئولان می‌خواهیم که برجام با تضمین کتبی آمریکا و اروپا اجرایی شود.

وی با انتقاد از فعالیت برخی دستگاه‌ها در استان، از اداره‌کل بازرسی خواست رسیدگی‌های لازم را انجام دهد و یادآور شد: برخی اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان دستگاه‌ها، ناصواب است لذا از سازمان بازرسی این استان می‌خواهیم نسبت به موضوع اهتمام داشته و پیگیر اقدامات بی‌حساب باشد.

امام جمعه رشت همچنین به عزل و نصب‌ بی‌مورد برخی فرمانداران اشاره کرد و گفت: مسئولان استان باید براساس ارزش‌ها افراد را انتخاب کنند و دنبال افراد جناحی و گروهی نباشد. همچنین از وزیر کشور انتظار داریم اینگونه شبهات را از دولت تدبیر و امید دور کند.

طاهره رفعتی

captcha