تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی جامعه یکی از اهداف نفوذی آمریکاست
کد خبر: 3443505
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
وزیر سابق اطلاعات:

تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی جامعه یکی از اهداف نفوذی آمریکاست

گروه سیاسی: مشاور عالی نماینده ولی ‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم و مسئولان را یکی از اهداف نفوذی آمریکا دانست و یادآور شد: دشمن هنوز از گرگ‌صفتی خود دست بر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حیدر مصلحی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 13 آبان در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت و با حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار شد، مردم شهیدپرور گیلان را ادامه‌دهندگان راه مباره با استکبار دانست و اظهار کرد: مبارزه با استکبار جهانی، هویت مشترک روخدادهای یوم‌الله 13 آبان است.
 
وی 13 آبان را یادآور سه پیوند دیرپا در سه مقطع تاریخی دانست و افزود: نخستین رخداد این روز تاریخی تبعید حضرت امام(ره) در سال 42 به ترکیه است. شهادت جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال 58 همین هویت‌های استکبارستیزی 13 آبان است.
 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به جمله تاریخی امام(ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، تصریح کرد: امام خمینی(ره) مخالفت صریح خود با مستکبران عالم را اعلام کرد و  با بیان این جمله تاریخی، همواره قدرت دشمن را پوشالی و ضعیف خواند. در واقع این اقدام بزرگ امام در مسیر هدایت انقلاب در دنیا تاثیرگذار بود و دشمن را ذلیل کرد. دلیل ضعیف بودن دشمن این است که مردم مسلمان ایران در طول عمر 36 ساله انقلاب اسلامی همواره در خط امام بوده‌اند و با استکبار و ایادی آن در منطقه به ویژه اسرائیل مبارزه کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن با صرف هزینه‌های هنگف و با همکاری کشورهای عربی به دنبال نابودی محور مقاومت است، ادامه داد: به حول قوه الهی با وجود همه تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌ها جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانسته ایستادگی کند و حامی مقاومت که امروز در سوریه جلی یافته، باشد و بر حضور بشار اسد تاکید کند.
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن همیشگی انقلاب اسلامی و ملت ایران است، یادآور شد: آمریکا از ایران اسلامی سیلی خورده است لذا نمی‌تواند دستا ز دشمنی با انقلاب بردارد و همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است. امروز استکبار جهانی تمام توانش را به کار گرفته تا بتواند در جمهوری اسلامی ایران نفوذ کند و به اهداف پست و پلیدش برسد.
 
مشاور عالی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و مباحث پس از برجام، خاطرنشان کرد: مسئولان در اجرای برجام باید با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، مراقب نفوذ آمریکا باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه برخی در داخل به دنبال تغییر چهره استکباری آمریکا هستند، گفت: برخی می‌خواهند موقعیت آمریکا را از «دشمن بودن» تغییر دهند، اما دشمن هنوز از گرگ‌صفتی خود دست بر نداشته و به دنبال یارگیری در داخل برای نفوذ در کشور است.
 
حجت‌الاسلام مصلحی تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم و مسئولان را یکی از اهداف نفوذی آمریکا  دانست و یادآور شد: دشمن این را فهمیده که تنها از طریق فرهنگ و استفاده موثر از رسانه‌ها می‌تواند به اهدافش برسد لذا نوجوانان و جوانان امروز نقش کلیدی را در استمرار انقلاب اسلامی دارند و باید با رصد رسانه‌های استکباری با ترفندهای آنان آشنا شوند و به مقابله با آن با سلاح علم و دانش بپردازند.
 
وزیر سابق اطلاعات بزک کردن چهره آمریکا یکی دیگر از اهداف استکباری آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال گذار انقلاب است و می‌خواهد شعار «مرگ بر آمریکا»، تهدید نابودی اسرائیل و تجهیز حزب‌الله به تدریج متوقف شود لذا از جریانات غرب‌گرا ی داخلی حمایت می‌کند و هدفی جز اصلاحات سیاسی در کشور ندارد، اما بنا به فرموده رهبری و برساس آموزه‌های قرآن، مبارزه با استکبار همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه تعامل با غرب در موضوعات غیر هسته‌ای امکان ندارد، تصریح کرد: حضور اقتصادی، ایجاد وابستگی و مقابله با اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های آمریکا برای نفوذ در ایران است، زیرا دشمن دریافته که رهبر انقلاب با تدبیر و دوراندیشی اقدام به مطرح کردن اقتصاد مقاومتی نموده‌اند لذا به دنبال ترویج مصرف‌گرایی و وابستگی اقتصادی است تا از ارزش‌های انقلاب دست برداریم.
 
مشاور عالی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رشد جوانان و نوجوانان در فضاهای علمی و  پیشرفت‌های بزرگ ایران در طول عمر انقلاب، بیان کرد: عدم تکیه به سرمایه‌های درونی یکی از دردهای اقتصادی است. 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها و 80 درصد مربوط به تدبیر است لذا با تدبیر و برنامه‌ریزی از سد مشکلات اقتصادی عبور خواهیم کرد.
 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش‌ رو، تصریح کرد: در بحث انتخابات دشمن به دنبال نفوذ است تا سرنوشت انتخابات را در دست بگیرد لذا باید هوشیاری ویژه‌ای داشته باشیم لذا خطر فتنه امروز خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از فتنه 88 است، زیرا در فتنه 88 هدف دشمن ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه بود، اما در فتنه جدید دشمن با بهره‌گیری از ضعف‌های گذشته به دنبال نفوذ و ضربه‌ زدن به ایران است.
 
حجت‌الاسلام مصلحی هوشیاری در برابر راه‌های نفوذ استکبار را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با توطئه‌های استکبار و خطر دوقطبی شدن مسیر انقلاب نیازمند هوشیاری، دقت‌نظر، احساس مسئولیت و احساس تکلیف هستیم. انقلاب اسلامی ایران با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری مسیر خود را با اقتدار ادامه خواهد داد و دشمن را به وحشت می‌اندازد.
 
طاهره رفعتی
captcha