دوقطبی‌شدن امت اسلامی؛ یکی از اهداف شوم استکبار
کد خبر: 3417484
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
امام جمعه رشت عنوان کرد:

دوقطبی‌شدن امت اسلامی؛ یکی از اهداف شوم استکبار

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی دوقطبی‌شدن امت اسلامی را یکی از اهداف شوم استکبار دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به دو خطر ایجاد اختلاف و نفوذ از سوی دشمنان هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 8 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به میزان دین‌داری، اظهار کرد: مردم از لحاظ باورها و اعتقادات به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول عیار ایمانشان بالاست و مسلمان واقعی هستند، اما دسته دوم باورها و عقایدشان نسبت به توحید و معاد ضعیف است.

وی با بیان اینکه عیار گوهر ایمان دسته سوم در حد اعلاست، افزود: قرآن کریم در سوره واقعه نیز به سه دسته اصحاب یمین، اصحاب شمال و سابقون اشاره می‌کند. سابقون کسانی هستند که در مسیر اسلام، ولایت‌مداری و امور معنوی از دیگران سبقت می‌گیرند، از اموال و اولادشان دل می‌کنند و در دین‌داری از کوه با طلابت‌تر و از آهن محکم‌تر هستند لذا مقرب درگاه الهی می‌شوند. یاران امام حسین(ع) در کربلا مصداق سابقون بودند.

این کارشناس دینی ارزش ایمان را در عمیق و ریشه‌دار بودن دانست و تصریح کرد: دین‌داری در آخرالزمان دشوار است، زیرا استکبار جهانی دینی را ارائه می‌کند که پرورش‌دهنده امثال داعش است، اما انسان مومن دینش را از قرآن می‌گیرد و عقایدش را تغییر نمی‌دهد. اگر کسی نسبت به دین جاهل باشد، به راحتی آن را رها می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی با تاکید بر اینکه انسان متقی از مرگ نمی‌ترسد، ادامه داد: سالروز شهادت نوجوان 13ساله بسیجی، شهید حسین فهمیده روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است و بنا بر فرمایش معمار کبیر انقلاب، رهبر ما این نوجوان 13 ساله است.

امام جمعه موقت رشت شهید فهمیده را شهید مکتب و حماسه حسین(ع) دانست و اضافه کرد: کوچک و بزرگ در کربلا نقش خودشان را در حمایت و صیانت از دین خدا ایفا کردند لذا انقلاب امام خمینی(ره) درس گرفته از کربلای حسینی است و ریشه در عاشورا دارد. بخاطر تاثیر محرم و صفر بود که رضاخان دستور داد از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

وی «هیهات من الذله» را شعار امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند «مانند من حسین هرگز با مانند یزید بیعت نمی‌کند»، یعنی هرکس با یزید که دشمن اسلام است بیعت کند، پیرو امام حسین(ع) نیست. علمایی همچون میرزای شیرازی، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی و... وقتی نفوذ سیاسی و سیطره اقتصادی دشمن را دیدند مانند امام حسین(ع) «هیهات من الذله» سردادند، زیرا براساس آموزه‌های قرآن، تسلط غیر مسلمان بر مسلمان ممنوع است. امام خمینی(ره) نیز براساس همین آموزه با تصویب لایحه کاپیتولاسیون مقابله کرد.
امام آمریکا و اسرائیل را عامل همه مصیبت‌های امت اسلام می‌دانست.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی با اشاره به استکبارستیزی امام(ره)، یادآور شد: امام بر نفی استکبار و نفی استعمار و عدم تکیه بر شرق و غرب تاکید داشت و ولایت فقیه را امتداد و استمرار ولایت رسول‌الله می‌دانست و می‌فرمود «امروز آمریکا شیطان بزرگ است» لذا منطق استکبارستیزی امام برگرفته از آرمان و منطق قرآن است.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان، دشمن را بیرون کردند، عنوان کرد: 13 آبان هیمنه استکباری دشمن را شکست لذا روز ملی مبارزه با اسنکبار جهانی نامگذاری شد. البته باید مراقب نفوذ آمریکا باشیم.

امام جمعه موقت رشت آمریکا را غیر قابل اعتماد، عهدشکن و خودبرتربین دانست و گفت: آمریکا خودش بزرگترین ناقض حقوق بشر و جنگ‌افروز است اما اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی ایجاد می‌کند. دموکراسی آمریکا دروغ است. مقام معظم رهبری ائتلاف آمریکا علیه داعش را فریب سیاسی دانستند، زیرا آمریکا بزرگترین کشور تروریست‌پرور است لذا شعار «مرگ بر آمریکا» چکیده و مانیفست تجربه بشری در مقابله با ظلم است.

وی دوقطبی کردن امت اسلامی را یکی از اهداف شوم استکبار دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به دو خطر ایجاد اختلاف و نفوذ از سوی دشمنان هشدار دادند لذا راهپیمایی 13 آبان امسال قطعا مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان خواهد زد و نشان می‌دهد که مردم مسلمان ایران دست از مبارزه با استکبار بر نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی به نفوذ سیاسی ایران در نشست حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: مقاومت سوریه اثرگذار شد و لذا نتیجه این نشست قطعا تثبیت بشاراسد خواهد بود. سوریه خاکریز دشمن است و حکومت آن باید به دست مردم تعیین و دست تروریست‌ها کوتاه شود.

امام جمعه موقت رشت اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و یادآور شد: جای تاسف دارد که یک کشور اسلامی مانند عربستان کارهای ناشایست و دور از انسانیت در یمن و بحرین و... انجام می‌دهد، اما ایران را متهم به دخالت سیاسی می‌کند. خوشبختانه امروز مردم مسلمان عربستان آگاه شده‌اند و لذا دولت عربستان باید از عاقبت صدام درس بگیرد، زیرا خون انسان‌های بی‌گناه دشمن را ذلیل می‌کند.

طاهره رفعتی

captcha