بزرگ‌ترین مراسم اهدای خون مسلمانان در مرکز اسلامی انگلیس + عکس
کد خبر: 3395021
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

بزرگ‌ترین مراسم اهدای خون مسلمانان در مرکز اسلامی انگلیس + عکس

شعب خارجی: بزرگ‌ترین مراسم اهدای خون مسلمانان با همکاری سازمان بهداشت انگلیس ویژه ایام محرم در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، به مناسبت سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بزرگ‌ترین مراسم اهدای خون در انگلیس، با همکاری مرکز اسلامی انگلیس، اتحادیه دانشجویان مسلمان و سیستم بهداشت عمومی بریتانیا (NHS) با عنوان «اجتماع سازمان‌یافته اهدای خون؛ امام حسین(ع)» ( Imam Hussein Blood Donations Campaign) دیروز، سوم آبان‌ماه، در سالن اصلی مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

مرکز اسلامی انگلیس و اتحادیه دانشجویان مسلمان از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درخواست کرده بودند تا به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت در برنامه اهدای خون به بیماران که روز یکشنبه در شهرهای انگلیس از جمله در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد، شرکت کنند.

اهدای خون توسط جامعه مسلمان به ویژه شیعیان با همکاری مرکز انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس در بسیاری از شهرهای این کشور ازجمله در لندن، کاردیف، منچستر، گلاسکو، ادینبورو، لیدز، بیرمنگام، پورتسموث و لیورپول صورت گرفت.

مسلمانان انگلیس به ویژه شیعیان هرساله در فاصله میان اول محرم تا اربعین حسینی، به یاد جانبازی‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش، خون خود را برای استفاده‌های پزشکی و نجات جان بیماران نیازمند، اهدا می‌کنند؛ اما این مسئله از سال 2006 میلادی تاکنون شکل منسجم‌تر و هماهنگ‌تری یافته است.

مراسم اهدای خون مسلمانان انگلیس با تشکیل «کمپین اهدای خون امام حسین(ع)»، در سال 2006 میلادی با همکاری بخش انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس (NHS) بسیار سازمان یافته‌تر و گسترده‌تر شده است.

این کمپین توسط اتحادیه دانشجویان مسلمان که یک گروه مدنی خیریه است، باهدف تشویق مسلمانان به اهدای خون و نیز ارتقای سطح انسجام فرهنگی و اجتماعی آنان به ویژه جوانان سازمان‌دهی شده است.

براساس گزارش منتشرشده از سوی این کمپین، در سال گذشته میلادی در مراسم اهدای خون به مناسبت ماه محرم، 410 نفر خون اهدا کردند که این به معنای کمک به نجات یک هزار و 230 بزرگ سال است.

مراسم اهدای خون به دلیل مشارکت مرکز اسلامی انگلیس و انجام عملیات خون گیری در این مرکز به صورت یک نقطه عطف در این حرکت انسانی درآمد.

captcha