تألیف «رستاخیز خون و خرد» به پایان رسید/ بهره‌گیری از منابع اصیل و کهن
کد خبر: 3393759
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
بابایی:

تألیف «رستاخیز خون و خرد» به پایان رسید/ بهره‌گیری از منابع اصیل و کهن

گروه ادب: یک نویسنده از پایان تألیف کتاب «رستاخیز خون و خرد» خبر داد و گفت: در نگارش این کتاب از منابع اصیل و کهن استفاده کرده‌ام.

رضا بابایی، نویسنده کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب در دست چاپ خود گفت: کتابی که نگارش آن را به اتمام رسانده‌ام، «رستاخیز خون و خرد» است که درباره زندگی‌نامه امام حسین(ع) و تحلیلی از اوضاع زمان آن حضرت و عاشورا و پس از آن است.

وی افزود: این تحلیل‌ها بیشتر بر منابع و خرد تاریخی استوار است و سعی کرده‌ام از قواعد و حواشی و حرف‌های سست پرهیز کنم تا اثری بدون تحریف و اصیل را در اختیار مخاطبان قرار دهم؛ چرا که در حال حاضر کتاب‌های زیادی وجود دارد که از منابع اصیل بهره نبرده‌اند.

بابایی ادامه داد: منابعی که معتبر و اصیل است استفاده کرده‌ام و منظور این بوده که به هر منبعی مراجعه نشود و منبعی نبوده که دیگران آن را نشناسند و همان منابعی بوده که اغلب پژوهشگران حوزه عاشورا منابع تاریخی و مقاتل اصیل را می‌شناسند.

این نویسنده تصریح کرد: برخی از پژوهشگران به اعتبار منابع چندان توجهی ندارند و هر منبعی که در دسترس‌شان باشد برای نگارش کتاب خود به آن مراجعه می‌کنند که از این نظر سعی‌ من این بوده که از منابع اصیل و کهن استفاده کنم.

وی یادآور شد: در حال حاضر این کتاب در دست ناشر است و به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

captcha