افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا در جیرفت
کد خبر: 3393630
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
بهزادی اعلام کرد:

افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا در جیرفت

گروه اجتماعی: رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: تعداد اهدا‌کنندگان خون در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علی بهزادی، رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت روز گذشته یکشنبه، 3 آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اهدا‌کنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 11 هزار و 110 سی سی خون را اهدا کردند.
وی با بیان این که پایگاه انتقال خون جیرفت باید فرآورده‌های خونی شهرستان‌های جنوبی را تأمین کند بیان کرد: بیش از 220 نفر بیمار تالاسمی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که از این مرکز خون آن‌ها تأمین می‌شود.
بهزادی تصریح کرد: شش‌ماه سال جاری بیش از چهار هزار و 200 واحد خون در این پایگاه جمع‌آوری شده است و ماهانه بیش از یک‌هزار و 100 واحد خون و فرآورده‌های خونی را در جنوب کرمان توزیع می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار و 500 واحد خون در این پایگاه جمع‌آوری شد، افزود: 60 درصد اهداکنندگان خون پایگاه انتقال جیرفت افرادی هستند که به‌طور مستمر خون اهدا می‌کنند.
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت در پایان سخنان خود تصریح کرد: 97 درصد اهداکنندگان آقایان هستند و فقط سه درصد بانوان خون اهدا می‌کنند.

captcha