جهان اسلام پیام امام حسین(ع) را درک کند
کد خبر: 3392900
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
امام جمعه رشت:

جهان اسلام پیام امام حسین(ع) را درک کند

گروه سیاسی: آیت‌الله قربانی خواستار درک پیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا از سوی کشورهای اسلامی شد و عنوان کرد: اگر مسلمانان پیام عاشورا را درک می‌کردند، برادرکشی در فلسطین، یمن، سوریه و... اتفاق نمی‌‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 1 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تسلیت تاسوعای حسینی، به فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، زیرا دین خدا در معرض خطر استحاله از سوی حکومت بنی‌امیه قرار داشت.
 
وی با اشاره به دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع)، افزود: فلسفه ظاهری واقعه کربلا این است که امام حسین(ع) وظیفه داشت علیه یزید قیام کند حتی اگر در ظاهر پیروز نمی‌شد، اما فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) بیعت نکردن با یزید بود که آشکارا منکر الهی را انجام می‌داد. در واقع کسانی در راس حکومت اسلامی قرار داشتند که دشمن پیامبر(ص) قبل از فتح مکه بودند لذا در چنین شرایطی دین اسلام به انحراف کشیده شده بود.
 
این کارشناس دینی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح دین رسول‌الله(ص) ذلت بیعت با یزید را نپذیرفت، خاطرنشان کرد: امام حسین برای حفظ و اصلاح دین از همه وجودش گذشت و مصائب و خطرها را به جان خرید.
 
نماینده  ولی فقیه در گیلان مکتب عاشورای حسینی را الگوی آزادی‌خواهان جهان دانست و بیان کرد: دین اسلام با اندیشه امام حسین(ع) احیا شد لذا امروز ملت‌ها باید پیرو واقعی امام حسین(ع) باشند. حضور 20 میلیونی در مراسم اربعین حسینی نشان‌دهنده حقانیت امام حسین(ع) در حفظ شعایر اسلامی است.
 
وی خواستار درک پیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا از سوی کشورهای اسلامی شد و عنوان کرد: اگر مسلمانان پیام عاشورا را درک می‌کردند، مسلمان‌کشی و برادرکشی در فلسطین، یمن، سوریه و... اتفاق نمی‌‌افتاد، اما ملت ایران به خوبی این پیام و قیام را درک کرده و یکپارچه برای حفاظت از دین اسلام، جانش را در طبق اخلاص می‌گذارد.
 
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها باید امام حسین(ع) پسند باشند، گفت: امام حسین به نماز اول وقت توجه داشت لذا هیئت‌های عزاداری باید نماز را اول وقت اقامه کنند و با برگزاری عزاداری‌های شبانه موجب ناراحتی و آزار مردم نشوند. عزاداری مورد قبول است که براساس دستورات دین باشد.
 
آیت‌الله قربانی با اشاره به نامه 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درخصوص برجام، یادآور شد: رهبری مسئله برجام را با همه کمی‌ها و کاستی‌ها قبول دارند، اما شرط و شروط هایی را بیان کردند. در این راستا رئیس جمهور نیز با تشکر از رهنمودهای عالمانه رهبر انقلاب، اعلام کرد که در انجام برجام تلاش این است که نظرات معظم‌له را رعایت و معضل تحریم‌ها را برطرف سازیم لذا باید رهنمودهای رهبری را به عنوان فصل‌الخطاب سرلوحه قرار دهیم و با همدلی و همزبانی دشمنان را مایوس کنیم.
captcha