روایت عاشورا بر محور 6 ماهه مظلوم کربلا
کد خبر: 3385931
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

روایت عاشورا بر محور 6 ماهه مظلوم کربلا

گروه جامعه: امروز هزاران مادر در سراسر جهان روایت آزادی خواهی آل محمد(ص) را در مکتب علی اصغر(ع) آموختند و فرزندنشان را نذر یاری حضرت مهدی(عج) کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) امروز در اولین جمعه ماه محرم، در بیش از سه هزار و 500 نقطه از جهان، مادران فرزندان شیرخوار خود را در آغوش گرفتند و برای آموختن درس آزادی خواهی پای روایت شهادت شیرخواره دشت کربلا نشستند، نشاندند، شنیدند، آموختند و عمل کردند.

مراسم شیرخوارگان حسینی برای سیزدهمین سال پیاپی امروز در سراسر جهان برگزار شد تا نشان دهد، آزادی خواهی کوچک و بزرگ نمی شناسد، باید کودکان را از همین حالا از همین شیرخوارگی آزادی خواه و حق طلب بار آورد.

مادران در ایران و بیش از 40 کشور جهان برای شنیدن روایتی از کربلا با محور شهادت مظلومانه علی اصغر(ع) گردهم آمدند و روایت کربلا را این بار با محور شهادت شش ماهه امام حسین(ع) شنیدند. در این مراسم شیرخوارگان لباس هایی به رنگ سبز علوی به نشانه ولایت امیرالمومنین علی(ع) بر تن و سر بند سرخ یا صاحب الزمان(عج) به نشانه دعا برای ظهور امام زمان(عج) بر سر داشتند.

در این مراسم پس از مدیحه سرایی، عزاداری و روایت گری شهادت حضرت علی اصغر(ع) سوگندنامه ویژه مراسم قرائت شد و مادران فرزندان خود را نذر یاری امام زمان(عج) کردند.

همهمه مادران که نذر نامه می خوانند، بچه هایی که همه سربند سرخ یا صاحب الزمان (عج) دارند و پدرانی که بیرون سالن همنوا با مادران و کودکان به عزاداری مشغولند همه و همه بوی ظهور می دهد، عطر مهیا شدن آن 313 نفری که صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین (ع) را که همیشه جاوید تاریخ بلند بود را شنیدند و به یاری فرزند و منتقم خون حسین(ع) شتافتند.

captcha