آموزش مبانی دینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مدنظر باشد
کد خبر: 3383332
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
امام‌جمعه موقت رشت:

آموزش مبانی دینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مدنظر باشد

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با تأکید بر اینکه آموزش مبانی دینی باید در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مد نظر باشد، گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد شبهه و انحراف در عزاداری امام حسین(ع) و خرافه‌گرایی جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والملسمین غلامرضا شفیعی‌زاده، امام‌جمعه موقت رشت روز گذشته، 17 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌های حسینی، اظهار کرد: عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) یکی از بزرگترین شعائر دینی مسلمانان به‌ویژه شیعیان است.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) و بزرگان دین نسبت به برگزاری مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان تأکید کردند، افزود: ترویج برخی خرافات، بزرگ‌نمایی و غلو در مورد اهل بیت(ع) و تنها پرداختن به مداحی و بی‌توجهی به بیان احکام شرعی از جمله آسیب‌هایی است که در برخی از مجالس عزاداری وجود دارد و علما و مراجع دینی هم در این رابطه هشدار داده‌اند.

این کارشناس دینی بر افزایش ایمان و معرفت نسبت به قیام عاشورا، آشنایی با اهداف امام حسین(ع)، گسترش روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد و طاغوت، تبیین احکام دینی و ارتقای علمی معرفتی جوانان در برگزاری عزاداری‌های حسینی در ایام محرم تاکید کرد و گفت: آموزش مبانی دینی باید در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مد نظر باشد، زیرا دشمن به دنبال ایجاد شبهه و انحراف در عزاداری امام حسین(ع) و خرافه‌گرایی جوانان است لذا نباید اجازه دهیم اهداف متعالی قیام عاشورا منحرف شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم، خاطرنشان کرد: دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، زیرا پیام قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است؛ یک روز از دهه امر به معروف و نهی از منکر امسال «روز بدون منکر» نامگذاری شده لذا در این روز افراد تلاش کنند تا منکری انجام ندهند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا را ارزشمند دانست و بیان کرد: فاجعه جانگداز و دلخراش منا قلب‌های همه مسلمانان در سراسر جهان را غمگین ساخت و به دنبال آن، برخورد ناجوانمردانه آل سعود در رابطه با این حادثه، احساسات ملت ایران را جریحه‌دار کرد لذا مقام معظم رهبری با ادبیات قاطع و به‌موقع،‌ احساس آرامش و غرور به مردم بخشیدند.

امام‌جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه حکام زورگو و ظالم آل سعود زبان برادری و دیپلماسی را نمی‌فهمند، بیان کرد: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند که رژیم آل‌ سعود را وادار به پاسخ‌گویی درباره فاجعه منا کنند، زیرا آنان با زبان تهدید و زور بیشتر آشنا هستند.

طاهره رفعتی

captcha