اداره حج توسط کشورهای اسلامی مداخله در حکومت عربستان نیست
کد خبر: 3377421
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
عاشوری:

اداره حج توسط کشورهای اسلامی مداخله در حکومت عربستان نیست

گروه سیاسی: منتخب شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی ایجاد امنیت برای حجاج توسط کشورهای اسلامی را به معنی مداخله در حکومت عربستان تلقی نکرد و گفت: چنانچه هم‌اندیشی اساسی در این زمینه صورت نگیرد، حادثه منا آخرین حادثه در موسم حج نخواهد بود.

ناصر عاشوری، منتخب شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، برای خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا صبر و مسئلت آرزو و اظهار کرد: در روز عید قربان متاسفانه شاهد مرگ بیش از چهار هزار نفر از حجاج خانه خدا بودیم که در لباس احرام و در حال اعمال حج واجب بودند. نمی‌توانیم حج را ترک یا تحریم کنیم؛ بنابراین اداره حج با مشارکت کشورهای اسلامی تنها راهی است که برای ایجاد امنیت حجاج وجود دارد.

وی اداره حج و ایجاد امنیت برای حجاج توسط کشورهای اسلامی را به معنی مداخله در حکومت عربستان تلقی نکرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم برای برقراری امنیت، آسایش و رفاه حال زائران بیت‌الله الحرام، شورایی از کشورهای اسلامی با عضویت خود عربستان تشکیل شود.

عاشوری گفت: وظایف این شورا باید سیاست‌گذاری و مشورت برای ارائه خدمات بهتر نظیر انتظامات، بهداشت و درمان، رفاه و سلامت، امداد و نجات باشد، چراکه اتفاقات پیش آمده در حج امسال بیانگر ضعف مدیریتی و بی‌تدبیری حکام آل سعود است.

منتخب فومن در مجلس با اشاره به سابقه مخدوش آل سعود در مدیریت حج و زیارت، بیان کرد: با وجود سوءمدیریت و بی‌تدبیری آل سعود، کشورهای اسلامی باید از طریق بین‌المجالس اسلامی همفکری کنند و راه‌حل‌هایی را بیابند تا شاهد این‌گونه صحنه‌های اسف‌ناکی نباشیم. اطمینان داریم چنانچه هم‌اندیشی اساسی در این زمینه صورت نگیرد، حادثه منا آخرین حادثه در موسم حج نخواهد بود.

محدثه مهدوی

captcha