واقعه غدیر سرنوشت مسلمانان را روشن کرد/ امام؛ لازمه اجرای حدود الهی
کد خبر: 3377379
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
امام‌جمعه رشت:

واقعه غدیر سرنوشت مسلمانان را روشن کرد/ امام؛ لازمه اجرای حدود الهی

گروه سیاسی: آیت‌الله قربانی با اشاره به بیعت مسلمانان حاضر در غدیر خم با حضرت علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا، گفت: در صحت واقعه غدیر خم که سرنوشت مسلمانان اعم از شیعه و سنی را بعد از پیامبر(ص) روشن کرد، هیچ شبهه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 10 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، عید غدیر را تبریک گفت و اظهار کرد: عید غدیر عید ولایت و امامت است، زیرا پیامبر اسلام(ص) جانشین خود را معرفی کرد. در واقع پیامبر(ص) ولایت حضرت علی(ع) را حق دانست و امت اسلامی را به امام سپرد.

وی با اشاره به بیعت مسلمانان حاضر در غدیر خم با حضرت علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا، افزود: در صحت واقعه غدیر خم که سرنوشت مسلمانان اعم از شیعه و سنی را بعد از پیامبر(ص) روشن و مشخص کرده هیچ شبهه‌ای وجود ندارد و تاکنون 164 کتاب درباره غدیر و امامت حضرت علی(ع) نوشته شده است.

این کارشناس دینی وجود امام را لازمه اجرای حدود و احکام الهی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) با اعلام جانشینی حضرت علی(ع) رسالت خود را تمام کرد، زیرا علی(ع) از جانب خداوند تعیین شده بود تا جامعه اسلامی پیشوای خوبی داشته باشد.  

نماینده ولی فقیه در گیلان ولایت فقیه را در امتداد ولایت حضرت علی(ع) دانست و عنوان کرد: امروز به برکت ولایت فقیه که ثمره انقلاب اسلامی است، در راستای ولایت نبوی و علوی حرکت می‌کنیم و حدود و احکام اسلامی به  واسطه ولایت فقیه در کشور اجرا می‌شود و این یک نعمت است که از عید غدیر نشات می‌گیرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تحولات سوریه، بیان کرد: سران دولت سعودی و برخی از کشورهای مسلمان منطقه از تروریست‌ها حمایت میلیاردی می‌کنند تا حکومت بشاراسد را در سوریه سرنگون سازند، اما این آتش عاقبت دامن خودشان را خواهد گرفت.  

یادآور می‌شود، خطبه دوم نماز جمعه به دلیل کسالت آیت‌الله قربانی به حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی، امام‌جمعه موقت رشت سپرده شد.

امام‌جمعه موقت رشت دولت سعودی را مسئول حوادث فاجعه‌بار و دردناک منا عنوان کرد و گفت: مسئولیت کشته شدن حتی یک نفر از حجاج با آل سعود است، اما امروز می‌بینیم که هزاران خانواده مسلمانان داغدار حاجیان خود در منا هستند لذا آل سعود باید پاسخگوی خون جان‌باختگان باشد و بی‌تدبیری و سوء مدیریت خود را بپذیرد.

وی با اشاره به  اینکه متاسفانه 25 نفر از حاجیان گیلانی در فاجعه منا جان‌باختند، اضافه کرد: آل سعود با خط‌گیری از آمریکا و رژیم صهیونیستی که دشمنان اسلام و مسلمانان هستند، در تحویل پیکر مطهر جان‌باختگان فاجعه منا سهل‌انگاری می‌کند، اما فرمایشات مقام معظم رهبری دولت سعودی را متوجه عملکرد خود کرد. ان‌شاءالله شر آل سعود از امت اسلام کم شود.

صدیق‌عربانی عید غدیر را روز اکمال و اتمام دین رسول‌الله(ص) دانست و بیان کرد: علی(ع) از جانب خداوند و پیامبر(ص) به عنوان جانشین برگزیده شد، اما مسلمانان علی‌رغم بیعت با حضرت علی(ع)، امامت و ولایت او را نپذیرفتند کهنشان‌دهنده مظلومیت حضرت علی(ع) است. 

صدیق‌عربانی فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و یادآور شد: نیروی انتظامی بازوان پرتوان جامعه اسلامی هستند و با برقراری امنیت در جامعه به اعتلای کشور کمک می‌کنند.

طاهره رفعتی

captcha