آل‌سعود خائن‌الحرمین هستند/ بیت‌الله ‌الحرام متعلق به همه مسلمانان جهان است
کد خبر: 3374340
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

آل‌سعود خائن‌الحرمین هستند/ بیت‌الله ‌الحرام متعلق به همه مسلمانان جهان است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر گفت: حرمت سرزمین مقدس و خانه خدا باید حفظ شود و کسانی که به دروغ خودشان را خادم الحرمین می نامند، بهتر است که خائن الحرمین نامیده شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به وضعیت کنونی خانه خدا که بر اثر بی لیاقتی سران آل سعود دل هر مومنی را به درد آورده است، بیان کرد: حرمت این سرزمین مقدس و خانه خدا باید حفظ شود و کسانی که به دروغ خودشان را خادم الحرمین می نامند، بهتر است که خائن الحرمین نامیده شوند.

وی بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود را در سوء مدیریت و میزبانی از حاجیان محکوم کرد و گفت: حاکمان آل  سعود، بی تدبیری خود را در موسم حج چندبار به اثبات رساندند.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه امروز دو مکان مقدس در جهان دچار هتک حرمت شده است، خاطرنشان کرد: از یک سو مسجدالاقصی و نمازگزارانش آماج هجمه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته و از سوی دیگر سرزمین مقدس مکه و خانه خدا که در آن رژیم آل  سعود ضمن بی لیاقتی در مدیریت حج در این منطقه، از سوی دیگر حرمت ماه ذی الحجه را زیر پا می گذارد و مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد.

این کارشناس دینی با تأکید بر این‌که بیت‌الله ‌الحرام متعلق به همه مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه جهان اسلام دستخوش بازیگری‌های سیاسی و سرگرم مسائل حاشیه‌ای شده و اصول مهم و حیاتی را فراموش کرده و همین مسئله موجب بروز این همه ضایعه و خسارت شده است.

حجت الاسلام حبیبی عنوان کرد: جهان اسلام باید با تحت فشار قرار دادن دولت عربستان و نیز استفاده از ظرفیت سازمان‌های اسلامی، اداره حرمین شریفین را در دستور کار قرار دهد تا پس از این شاهد تکرار چنین صحنه‌هایی در برگزاری مراسم حج نباشیم.

طاهره رفعتی

captcha