تولیت حرمین شریفین باید از اداره آل‌سعود خارج شود
کد خبر: 3364851
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
امام جمعه رشت:

تولیت حرمین شریفین باید از اداره آل‌سعود خارج شود

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت با اشاره به بی‌‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: تولیت حرمین شریفین باید از اداره آل سعود خارج شود؛ زیرا آنان ثابت کرده‌اند که توانایی اداره آنجا را ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 27 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: علی‌رغم همه صدماتی که در دفاع مقدس دیدیم، که بیش از هزار میلیارد دلار آن صدمات مالی بوده است، اما به سبب وجود جوانان از جان گذشته، دفاع مقدس برای ما برکات زیادی داشت.

وی افزود: جوانان و شهدای ما به حقارت 200 ساله در تاریخ پایان دادند؛ زیرا ما همیشه در هر جنگی تحقیر می‌شدیم و شکست می‌خوردیم و این موضوع در تاریخ عیان است؛ روزگاری در شمال کشور ما گرجستان، بخشی از ارمنستان، ایروان، دربند، گنجه و بخش عمیق خزر جزو خاک سرزمین ما بودند که طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای از کشور جدا شدند.

این کارشناس دینی ادامه داد: بخش عمده‌ای از افغانستان به کشور ما تعلق داشت که براساس ضعف و ناتوانی مردم و بی‌کفایتی پادشاهان، طی قرارداد پاریس از کشور ما جدا شد؛ همین بحرینی که امروزه برای ما ادعا دارد، در سال 1355 به سبب بی لیاقتی محمدرضا شاه و دربار آن، از کشور ما جدا شد؛ اما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشور ما جدا نشد و علاوه‌بر این آخرین قله‌های ما که در تصرف دشمن بود نیز پس گرفته شد.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با اشاره به بی‌‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: 26 شهریور، سالروز 400 زائر ایرانی است که در سال 1366 به دست آل سعود به شهادت رسیدند؛ مردم ما با خلوص نیت به مکه رفتند و آنجا بدون هیچ گناهی کشته شدند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بی‌حرمتی و هتاکی آل سعود به زائران، اضافه کرد: از دیگر بی‌کفایتی آل سعود، سقوط جرثقیل بود که در هفته اخیر اتفاق افتاد و جمع زیادی از زائران را به شهادت رساند. باید تدبیری اندیشیده شود، چرا که حرمین شریفین صرفا متعلق به آل ‌سعود نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه باید شورایی برای اداره حرمین شریفین تشکیل شود تا باعث برقراری امنیت شود، گفت: تولیت حرمین شریفین باید از اداره آل سعود خارج شود؛ زیرا آنان ثابت کرده‌اند که توانایی اداره آنجا را ندارند. در همین راستا به مردم عربستان توصیه می‌کنم «از عقوبت الهی بترسید تا شاید سردمداران سعود بشنوند».

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده ادامه داد: خداوند می‌فرماید «بعد از ایمان، روی آوردن به فسق و فجور و جاهلیت عمل ناپسندی است» لذا حمله به یمن مصداق همین فرمایش است.

وی افزود: هزار و 400 سال پیش، این شرایطی که اکنون در عربستان حاکم است، وجود داشت؛ در آن زمان حکومت عربستان قبیله‌گری بود و این رسم رواج داشت تا اینکه پیامبر(ص) مبعوث به رسالت شد و تلاش کرد تا خوی وحشی‌گری را در میان عرب‌ها از بین ببرد؛ لذا به سبب وجود با برکت پیامبر(ص)، مردم عربستان به امنیت رسیدند و شریف شمرده شدند؛ تا اینکه در این اواخر دوباره به جاهلیت خود بازگشتند. مردمی فقیرتر و مظلوم‌تر از یمن پیدا نکردند و به آنجا هجوم بردند و با این اقدام روی همه ظالمان را در تاریخ سفید کردند، به‌طوری که مردم واقعه کشتار «صبرا و شتیلا» را دیگر فراموش کردند. طی شش ماه گذشته با 40 هزار پرواز، در 10 هزار منطقه یمن کشت و کشتار به راه انداختند.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: آل سعود به مردم عربستان وعده داده بود 10 روزه این کار را تمام می‌کند؛ اما اکنون در باتلاق گیر کرده است. لذا مردم عربستان باید عبرت بگیرید چراکه جاهایی نیز قدرت خداوند به شما نشان داده می‌شود؛ به‌طوری که یک فرد یمنی تنها با یک موشک کوتاه برد 75 کیلومتری انبار مهمات شما را هدف می‌گیرد و سبب کشته شدن هزار و 200 سرباز عربستانی می‌شود. به سبب این رفتار عربستان، اسرائیل جریح‌تر شد و به‌گونه‌ای به بیت‌المقدس حمله کرد که تاکنون سابقه نداشت.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده بیان کرد: پس از توافق با غرب، مقام معظم رهبری با ابراز نگرانی فرمودند «روحیه استکبارستیزی ما ادامه دارد»؛ مردم، رزمندگان و خانواده شهدای ما نگران هستند، چراکه ما رفتارشناسی و اقدامات خصمانه آنان را در طول 36 سال گذشته بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در مواجه با حکومت اسلامی، یک گزینه روی میز آمریکا بوده است. گزینه نظامی را به تمسخر می‌گیریم، اما از یک گزینه خوف داشتیم و آن، گزینه تغییر ماهیت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: آنها در برخورد با ما دو روش را در پیش گرفتند و آن دو گزینه سخت‌افزاری و گزینه تغییر ماهیت انقلاب اسلامی است؛ بهترین روزنه برای حضور در ایران، همین موضوع «برجام» است که غرب قصد دارد از طریق همین برجام به کشور نفوذ کند، اما به سبب وجود رهبری آگاه که به ملت هشدار داده است، این امر میسر نمی‌شود. 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) در سال 57 هجری قمری متولد شدند و در حادثه کربلا سه و نیم سال داشتند که پس از آن واقعه به اسارت رفتند و سرانجام در سال 114 هجری قمری، به ‌وسیله خلیفه نهم عباسی مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با اشاره به ویژگی برجسته امام محمدباقر(ع) گفت: جد پدری ایشان، امام حسین(ع) و جد مادری ایشان، امام حسن(ع) است؛ امام محمدباقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی شیعی و بنیان‌گذار علم اجتهاد و علم اصول بودند؛ برخی از علوم اساسی ما از زمان امام محمدباقر(ع) شکل گرفت.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: کسب علم و علم‌آموزی جای تبریک دارد.

وی با اشاره به روز مهرورزی و جشن عاطفه‌ها گفت: در بیش از هزار و 300 مسجد، پایگاه و کانون، کمک‌های مردمی جهت کمک به 11 هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجوی نیازمند جمع آوری می‌شود.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و تبریک به مناسبت در پیش بودن عید قربان، تصریح کرد: روز عرفه روز نیایش است و در کتاب مفاتیح‌الجنان به عظمت آن اشاره شده و دارای اعمال شریفی است.

captcha