وظیفه مجلس در بررسی برجام سنگین است
کد خبر: 3358126
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

وظیفه مجلس در بررسی برجام سنگین است

گروه سیاسی: امام‌جمعه انزلی با اشاره به وظیفه سنگین مجلس در مورد بررسی برجام، تصریح کرد: وظیفه مجلس به‌ویژه بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری بسیار سنگین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام‌جمعه انزلی روز گذشته، 13 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و فرماندهان قرارگاه پدافند غیرعامل، تصریح کرد: مباحث مهمی مطرح شده که لازم است تشریح شود و ایشان بیاناتی را ایراد کردند که برای ما به عنوان چراغ راه شناخته می‌شود .

وی همچنین، اضافه کرد: ضرورت دارد در شرایط امروز همه افراد و مجموعه‌ها با بهره‌گیری از این رهنمودها، آمادگی لازم در برخورد با توطئه‌های دشمنان را داشته باشند .

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه دشمنان توان نظامی در مقابل ایران را ندارند، متذکر شد: با وجود اینکه از این موضوع اطلاع دارند بازهم دم از گزینه‌های نظامی می‌زنند لذا ما نباید از این موضوع غافل شویم.

شمس‌الدین افزود: باید در مقابل رفتارهای دشمن هوشیار باشیم، باید تمام گزینه‌هایی را که می‌توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، محیا سازیم، باید توان جمهوری اسلامی در مقابل دشمن خصوصا در زمینه نظامی و امنیتی به بالاترین سطح خود برسد و در عین حال همه باید تلاش کنیم بعد از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر آن را رفع کنیم .

وی در ادامه متذکر شد: مبادا عده‌ای در زمین دشمن بازی کنند لذا ضرورت دارد همه از توطئه‌های دشمن آگاه باشند و غفلت نکنیم.

خطیب جمعه انزلی اظهار کرد: نگاهی به گذشته و حال بیاندازید؛ شهادت بزرگان انقلاب و جنایاتی که آمریکا مستقیما در آنها دست داشته فقط شامل حال ما نیست بلکه دنیا را هم آرام نگذاشته‌اند. لازم است در مقابل این رفتارهای دشمن، هشیار باشیم.

شمس‌الدین با بیان اینکه دشمن در صدد ایجاد تفرقه است، ادامه داد: همه باید به این نقاط نفوذ توجه و تلاش کنیم نقاط آسیب‌پذیر را بشناسیم و راه‌های نفوذ دشمن را مسدود نماییم.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به وظیفه سنگین مجلس در مورد بررسی برجام، تصریح کرد: وظیفه مجلس به‌ویژه بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری بسیار سنگین است.

این کارشناس دینی یادآور شد: بعضی‌ها تصور می‌کنند آمریکا اصلاح شده و دست از دشمنی‌هایش برداشته است که این تصور، تصور بسیار نا به جایی بوده و اگر کسی فکر کند آمریکایی‌ها خیرخواه نظام اسلامی شده‌اند، انسان ساده‌لوحی است.

وی در ادامه سخنان خود به هفته تعاون نیز اشاره و بیان کرد: در نظام اسلامی همه باید از لحاظ اقتصادی، توانایی و توان کار و تأمین معیشت داشته باشند و تعاونی‌ها فرصت خوبی برای این امر است.

خطیب جمعه انزلی افزود: در نظام اسلامی کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم در آینده بیشتر تلاش شود. به‌ویژه تعاونی‌ها که در رونق اقتصاد مقاومتی نقش بیشتر و موثرتری را ایفا می‌کنند.

شمس‌الدین اضافه کرد: ایجاد تعاونی‌ها می‌تواند به کسانی که سرمایه کمی دارند، فرصت دهد تا با همدلی سرمایه‌های اندکشان را جمع کنند و کارهای بزرگ انجام دهند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، تأکید کرد: برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه باید تلاش شود احساس ناامنی و خلاء امنیتی به وجود نیاید و در این زمینه همه باید کمک کنند .

امام‌جمعه بندرانزلی تصریح کرد :مسئولان به مردم اعتماد کنند و با همدلی و همزبانی امنیت و آرامش جامعه را محقق کنیم، باید از حیث تأمین امنیت در جامعه تلاش شود و نباید در جامعه خلع امنیتی ایجاد شود.

شمس‌الدین با تشکر از برگزارکنندگان یادواره 72 تن از شهدای قاریور، کلیور و نویر، بیان کرد: مراسم شب گذشته بسیار با شکوه بود و بنده از کسانی که در این مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم که این چنین یادواره‌ها مایه افتخار، نورانیت و معنویت شهر است.

captcha