جهادگران دانشگاهی گیلان خون خود را اهدا کردند
کد خبر: 3350704
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

جهادگران دانشگاهی گیلان خون خود را اهدا کردند

گروه اجتماعی: مسئولین و کارکنان جهاد دانشگاهی گیلان در اقدامی خداپسندانه با حضور در واحد سیار خونگیری انتقال خون به بیماران نیازمند خون اهداء کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، خون سالم، نجات دهنده زندگی است. همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کند.
در حال حاضر، با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه علم پزشکی هنوز هیچگونه جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان انسان‌های دیگر را از مرگ نجات بخشد. عدم وجود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های آن سبب شده تا اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.
امروز مسئولین و کارکنان جهاد دانشگاهی گیلان به مناسبت روز پزشک در اقدامی خداپسندانه با حضور در واحد سیار خونگیری انتقال خون به بیماران نیازمند خون اهداء کردند. اهدای خون یکی از برنامه‌های این نهاد بوده لذا به منظور ایجاد تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی بین همکاران و نجات جان همنوعان، اقدام به اهدای خون کردند. این حرکت ارزشمند علاوه‌بر کسب اجر اخروی و فیض معنوی ایثار، با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه و کمک به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی انجام شد.

captcha