مسلمانان اخلاق اسلامی را از فرهنگ اهل بیت(ع) بیاموزند
کد خبر: 3342970
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
امام‌جمعه رشت:

مسلمانان اخلاق اسلامی را از فرهنگ اهل بیت(ع) بیاموزند

گروه سیاسی: آیت‌الله قربانی مکارم اخلاق را ویژگی پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: مسلمانان باید اخلاق اسلامی را از فرهنگ اهل بیت(ع) یاد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام‌جمعه رشت روز گذشته، 23 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت یادآور فرهنگ بلند و ارزشمند اهل بیت(ع) است لذا باید از فرهنگ ائمه(ع) درس بگیریم و در زندگی استفاده کنیم.

وی مکارم اخلاق را ویژگی پیامبر اسلام(ص) و پیروانش دانست و افزود: مسلمانان باید اخلاق اسلامی را از فرهنگ اهل بیت(ع) یاد بگیرند، زیرا بخشش و فروبردن خشم هنگام عصبانیت نشانه اخلاق و بزرگواری است. متاسفانه استان گیلان رتبه نخست کشور به لحاظ درگیری فیزیکی دارد.

امام‌جمعه رشت به فصل برداشت محصول برنج گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون 60 درصد محصول برنج در استان گیلان برداشت شده و 40 درصد آن باقی مانده است. کشاورزان برنجکار برای کاشت، داشت و برداشت محصول کشاورزی خود زحمات زیادی متحمل می‌شوند، اما خشکسالی حدود 200 هکتار از شالیزارهای گیلان را دچار آسیب‌دیدگی کرده است.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر اینکه بیمه باید خسارت شالیکاران را که ناشی از خشکسالی است، به موقع پرداخت کند، یادآور شد: بایستی هرچه زودتر مشکلات بیمه این کشاورزان مرتفع شود.

وی خواستار کنترل واردات برنج از سوی دولت شد و عنوان کرد: دولت باید در راستای بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان تلاش کند تا شالیکاران بتوانند محصول خود را بفروشند و زندگی‌شان را آبرومندانه اداره کنند.

این کارشناس دینی از اختصاص 38 میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: واریز مطالبات چایکاران آغاز شده است که بایستی هر چه زودتر به آنان پرداخت شود.

وی توجه ویژه به کشاورزی را از پایه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه به مسائل کشاورزان، صنایع دستی، شرکت‌های صنعتی و صنایع کوچک و ... توجه شود و آنان نیز بتوانند تولیدات خوبی برای عرضه به مردم داشته باشند.

امام‌جمعه رشت به روز خبرنگار اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران چشم بینای نظام، انقلاب و مردم هستند و بایستی خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی را به درستی برای مردم بیان کنند.

آیت‌الله قربانی آغاز هفته حج را از 25 لغایت 30 مرداد‌ماه جاری عنوان کرد و یادآور شد: به‌زودی حجاج برای زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند، اما آل سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌داند خانه مقدس کعبه را وسیله‌ای برای ظلم و ستم علیه مسلمانان قرار داده‌ و جنایاتی شرم‌آور در یمن انجام می‌دهد، اما بساط ستمگران به زودی برچیده می‌شود و حکومت عادلانه‌ای به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به جنایات داعش در کشورهای اسلامی، بیان کرد: داعش فتنه آمریکایی – اسرائیلی است که به جان مسلمانان مصر و سوریع و عراق و... افتاده و چهره  اسلام و کشورهای اسلامی را دچار خدشه کرده است.

captcha