کم‌فروشی و گران‌فروشی دو عامل مهم انحطاط امت‌هاست
کد خبر: 3332705
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

کم‌فروشی و گران‌فروشی دو عامل مهم انحطاط امت‌هاست

گروه سیاسی: امام جمعه آستارا کم‌فروشی و گران‌فروشی را دو عامل مهم انحطاط امت‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید با نظارت بیشتر بر بازار، در مقابل هرگونه فرصت‌طلبی و سودجویی ایستاد تا شاهد اقتصاد پویا در کشورمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا روز گذشته، 2 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: در حال حاضر و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شاهد حضور برخی افراد و گروه‌های مرفه در جامعه به عرصه انتخابات هستیم که این مسئله بسیار خطرناک و تأمل‌برانگیز است.

وی با تأکید بر اینکه با نگاهی به تاریخ متوجه خواهیم شد که برخی از عوامل نابودی امت‌ها رفاه‌ زدگی است، ادامه داد: برخی از مرفهین بی‌درد جامعه با نزدیک شدن به سیاست‌مداران و فعالان عرصه سیاست درصدد دخالت در تصمیم مردم و انتخابات هستند که مردم باید با آگاهی کامل با این مسئله برخورد کنند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اینگونه افراد و منتخبین درد مردم و مستضعفین را درک نخواهند کرد، افزود: اینها قابل اعتماد نیستند و جامعه را دچار بلای الهی خواهند کرد.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود کم‌فروشی و گران‌فروشی را دو عامل مهم انحطاط امت‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید با نظارت بیشتر بر بازار، در مقابل هرگونه فرصت‌طلبی و سودجویی ایستاد تا شاهد اقتصاد پویا در کشورمان باشیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: این مسئله مربوط به گروه و نهادی خاص نیست و همگان باید با احساس مسئولیت و تذکر لسانی در مقابل خاطیان قرار گرفته و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به جای آوردند.

حجت‌الاسلام حافظ نیا در ادامه، به مناسبت‌های پیش روی هفته جاری اشاره و بیان کرد: دومین جمعه مرداد هر سال به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است و 5 مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال 1358 است که یاد و خاطره آن روز را گرامی می‌داریم.

وی زمان رواج اقامه نماز جمعه در جوامع اسلامی را از دوره پیامبر اکرم(ص) تاکنون عنوان کرد و گفت: اقامه این نماز در کشورمان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار شده است تاحدی که تأثیرات آن را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شاهد هستیم.

خطیب جمعه آستارا به 8 شوال 1344 هجری قمری، سالروز تأسف‌بار تخریب بنای ائمه بقیع اشاره و بیان کرد: با شکل‌گیری آل‌سعود در عربستان شاهد ترویج وهابیت و افکار افراطی این گروه هستیم که یکی از اقدام‌های آنان تخریب و با خاک یکسان کردن بنای بقعه متبرکه ائمه بقیع بود که یکی از مهمترین زیارتگاه‌های اهل تسنن آن دوران به حساب می‌آمد.

این مسئول فرهنگی با تأکید بر اینکه دشمنی ملت ایران با گروه‌های افراطی تکفیری، وهابی، داعشی و سایر گروه‌ها از این دست است، یادآور شد: دشمنان در تلاش هستند تا ایران را به عراق و سوریه تبدیل کنند که نه تنها این اجازه به هیچ‌کس داده نخواهد شد بلکه ملت ایران خوب می‌دانند که مأموریت وهابیت، داعش و آل سعود اسلام‌زدایی است.

وی در پایان با اشاره به توافقنامه پس از مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: ملت ایران با گوش فرا دادن به بیانات و فرامین مقام معظم رهبری در مقابل شیطنت دشمنان و زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهند ایستاد و در این صورت خواهد بود که موفق و سربلند خواهیم شد.

captcha