استکبارستیزی منطق قرآن است
کد خبر: 3329011
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
امام جمعه رشت:

استکبارستیزی منطق قرآن است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمود فریاد «مرگ بر استکبار» از مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، متذکر شد: استکبارستیزی منطق قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 26 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه ترک گناه حسنات را زیاد می کند، گفت: دوری از یاد خدا گناه است و تمام مشکلات از گناه کردن نشات می گیرد.

وی به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و یادآور شد: در راهپیمایی روز قدس بزرگ‌ترین همایش همدلی و همزبانی دولت و ملت به نمایش گذاشته شد و ملت ایران با فریاد «مرگ بر آمریکا» به کشورهای 1+5 فهماند در مذاکرات هسته‌ای نباید با زبان تحریم و تهدید جلو بروند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه مردم ایران منطق زور و استکبار را نمی‌پسندند، افزود: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، استکبار و دشمنان اسلام به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی را رسوا کردند.

حجت الاسلام عبدالله زاده با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی، تصریح کرد: این شورا نبض و کانون ضمانت بقاء نظام اسلامی است و مانع از بروز انحراف در دین می شود و در راستای شرعی بودن قوانین کشور، نظارت های لازم را انجام می دهد.

وی تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی با شرع اسلام را به عهده شورای نگهبان دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان مانع انحراف از خط دین و نظام است و اگر قانونی مخالف دین باشد، آن را لغو می کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به قرار گرفتن در انتخابات، خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف وارد مجالس و مساجد می‌شود لذا وظیفه شورای نگهبان نظارت دقیق‌تر بر انتخابات است تا افرادی که زبان نرم و ظاهری زیبا دارند، اما در باطن خراب هستند، مشخص شوند.

وی به بررسی و تایید صلاحیت  کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شوراین گهبان اشاره کرد و ادامه داد: این شورا باید با حفظ حرمت و آبروی افراد نظارت دقیق را بر انتخابات انجام دهد تا مسائل شخصی و غرض ورزی ها مطرح نشود.

حجت الاسلام عبدالله زاده همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان اشاره و تصریح کرد: رهبری چندین نکته کلیدی را در سخنانشان فرمودند که باید همواره جوانان و دانشجویان این توصیه ها را در انجام کارهایشان مد نظر قرار دهند.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمود فریاد «مرگ بر استکبار» از مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، متذکر شد: استکبارستیزی منطق قرآن است و امام راحل فرمود «شیطان بزرگ آمریکا است» و لذا این موضوع جزو اصول و مبانی انقلاب است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نتیجه رسیدن جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین، گفت: به دولتمردان کشورمان، بابت این پیروزی تبریک می گوییم، اما نباید شتاب زده عمل کنیم و به تبیین نظرات کارشناسی شده دقیق از سوی مجلس شورای اسلامی بپردازیم.

captcha