مردم ایران همواره طرفدار حجاب و عفاف بوده و هستند
کد خبر: 3326273
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
آیت‌الله قربانی:

مردم ایران همواره طرفدار حجاب و عفاف بوده و هستند

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با اشاره به سالروز کشتار مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد به دنبال صدور فرمان کشف حجاب در سال ۱۳۱۴، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران همواره طرفدار حجاب و عفاف بانوان بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 19 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت بیست وسومین روز از ماه مبارک رمضان، به فرازی از مصیتنامه امام علی(ع) در نامه 47 نهج البلاغه اشاره و اظهار کرد: امام علی(ع) بر تقوا و تکلیف مداری و نهی از منکرات تاکید دارد. روزه داری برای تقویت تقواست.

وی حق مداری و دشمنی با ظلم را یکی دیگر از وصایای حضرت علی(ع) دانست و افزود: ما می توانیم با آمریکا و اروپا رابطه داشته باشیم، اما آنها باطل هستند و از رژیم ظالم صهیونیستی حمایت می کنند لذا ما معتقدیم که اسرائیل باید از صحنه روزگار محود شود.

این کارشناس دینی ضمن تقدیر و تشکر از مردم مسلمان، انقلابی و ولایتمدار ایران و استان گیلان در پاسداشت حرمت ماه رمضان، خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده خود به مساجد و حسینیه ها رونق بخشیدند و در شب های قدر شرکت کردند. راهپیمایی روز قدس امسال نیز جلوه ای دیگر از ولایتمداری ملت مسلمان ایران است.

آیت الله قربانی با اشاره به سالروز کشتار مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد به دنبال صدور فرمان کشف حجاب در سال 1314، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران همواره طرفدار حجاب و عفاف بانوان بوده و هستند و در این راه کشته های زیادی داده اند. یکی از فوائد ماه رمضان روزه داری اعضا و جوارح انسان است و بانوان با رعایت حجاب روزه دار واقعی باشند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، گفت: مسئله انرژی هسته ای به سمت توافق می رفت که توطئه های اسرائیل و عمالشان در کنگره آمریکا مانع و خللی در این مسیر ایجاد کرد و پایان مذاکرات را یک هفته به تاخیر انداخت. اگر آمریکا بخواهد کار را به نقطه ابتدایی مذاکرات برساند، دنیا دیگر به آمریکا و اروپا امیدی ندارد و قضاوت می کند.

امام جمعه رشت آمریکا را اهل دبه کردن دانست و عنوان کرد: امیدواریم آمریکا و اروپا بیش از این خود را بی آبرو نکنند و هرچه سریع تر به توافق با ایران برسند، زیرا به ضرر خودشان است. ما با اقتصاد مقاومتی کشور را اداره خواهیم کرد و نیازی به مذاکره نداریم.

وی شب های قدر را سرمایه معنوی انسان دانست و خاطرنشان کرد: باید با این سرمایه های معنوی که از ماه رمضان کسب کردیم 11 ماه آینده را طی کنیم. در دعاهایمان مسلمانان یمن و عراق و سوریه را فراموش نکنیم، زیرا گرفتار ظلم ظالمان هستند و سلاح هایی که باید بر سر داعش ریخته شود، بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود

آیت الله قربانی خواستار دعا برای نزول باران رحمت الهی شد و تاکید کرد: متاسفانه کشاورزان برنج و چایکاران گرفتار کم آبی هستند.

captcha