مجمع خیرین انتقال خون مشارکت‌های ایثارگرانه مردم را ساماندهی می‌کند
کد خبر: 3323187
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
بلوچی تشریح کرد:

مجمع خیرین انتقال خون مشارکت‌های ایثارگرانه مردم را ساماندهی می‌کند

گروه سلامت: دبیر مجمع خیرین انتقال خون هدف از تشکیل این مجمع را ساماندهی مشارکت‌های مردم در حوزه اهدا، انتقال خون، تجهیز زیرساخت‌ها و گسترش کیفیت فراورده‌های خونی خواند.

فردین بلوچی دبیر مجمع خیرین انتقال خون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تأکید بر اهدای خون به عنوان عملی خیر و داوطلبانه تشکیل مجمع خیرین انتقال خون را ساماندهی مشارکت‌های مردم در گسترش حوزه‌های زیر ساختی و تجهیزاتی انتقال و اهدای خون دانست.

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران از جمله سازمان‌هایی است که در آن حضور مردم بسیار چشمگیر بوده ودر آن اهدای خون مردم به شیوه‌ای بسیار داوطلبانه و به صورت کار خیر مطرح است.

مشاور اجرایی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در سالهای پیش و در همه مراکز انتقال خون، مردم و خیرین به شیوه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌های تجهیزات و سایر حوزه‌های زیر ساختی حضور پیدا می‌کردند و گاها کمک‌هایی را به سازمان انتقال خون داشتند.

سازمان انتقال خون نماد حضور مردم خیّر در حوزه سلامت
وی بیان کرد: سازمان انتقال خون و ساختار آن به گونه‌ای است که می‌تواند از کمک‌های مردم بهره گیرد چون بحث تولید فرآورده‌های خونی در راستای سلامت مردم و نجات جان آنهاست؛ یک حرکت خود جوش در یکی از جشن‌هایی که به تکریم خیرین و اهداکنندگان خون می پرداخت مجمع خیرین انتقال خون شکل گرفت.

بلوچی با تأکید بر اینکه سازمان انتقال خون نماد حضور مردم در حوزه سلامت است اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجمع ساماندهی کارهای خیر و مشارکت‌های مردم در سازمان بود فرهنگ‌سازی اهدای خون به عنوان عملی ایثارگرانه است در حقیقت سازمان انتقال خون نماد حضور مردم در حوزه سلامت است با این وصف جای یک مجمع در این مجموعه خالی بود که امیدواریم با تشکیل آن گام‌های بلندی برداشته شود.

آمادگی مجمع خیرین و سازمان انتقال خون برای جذب مردم نیکوکاران
وی عنوان کرد: در نخستین جلسه مجمع برنامه‌ها و توصیه‌هایی برای کارهای مدون در حوزه انتقال خون انجام شد از جمله مکاتباتی برای اهدای زمین و احداث جایگاه ویژه انتقال خون با شهرداری تا مکان‌هایی با استاندارهای بالا که در شأن واقعی خیرین و اهدا کنندگان خون است احداث شود.

مشاور اجرایی مدیر کل انتقال خون اعلام کرد: سازمان انتقال خون ایران و همه مدیران آن در تمامی کشور این آمادگی را دارند تا از کمک همه خیرین در شناسایی اولویت ها و گسترش فرهنگ اهدا و نیز توسعه مراکز استاندارد بهره برداری کنند.

تهیه فرآورده‌های خونی نیاز به استاندارد بالایی دارد؛ توجه به کیفیت خون نگاه اصلی سازمان انتقال خون است
وی در رابطه با گسترش مراکز انتقال خون در سراسر کشور  تصریح کرد: تهیه فرآورده‌های خونی نیاز به یکسری استاندارد‌های خاص دارد ما نمی‌توانیم خارج از این استاندارد‌ها فرآورده‌های خونی برای مردم تهیه کنیم به همین دلیل در حاضر یک مدیریت خاصی در حوزه مراکز خون در ستاد مرکزی طراحی شده است که بر اساس شرایط خاصی به گسترش مراکز انتقال خون می پردازد.

بلوچی افزود: این شرایط خاص توجه به کیفیت محصولات خونی و یکسان بودن آن در سراسر کشور است و بتواند استانداردهایی که یک خون لازم دارد احاطه داشته باشد، در حال حاضر نگاه این است در مراکز و جاهایی که شبکه خون‌رسانی تعریف شده است این توجه به استانداردها و کیفیت خون صورت بگیرد و دیگر جاها نیز از این مراکز استاندارد خون مورد نیاز را تهیه کنند.

توسعه مراکز موجود؛ بزرگداشت کرامت اهداکنندگان
وی بیان کرد: اگر در آینده احساس شود با توجه به ازدیاد جمعیت و نیاز بالا به فرآورده‌های خونی وجود مراکز با استاندارد‌های لازم ضروری است قطعا یکی از برنامه‌های مجمع انتقال خون ساخت این مراکز خواهد بود.

دبیر مجمع خیرین انتقال خون یادآورشد: در حال حاضر نیاز سازمان این است که یکسری زیر ساخت‌هایی در مراکزی که در حال حاضر موجودند ساخته‌شود تا کرامت اهداکنندگان خون که ایثارگرانه در این راه قدم برداشته‌اند حفظ شده و بتوان مکانی در شأن آنان و عمل بزرگشان احداث کرد.

captcha