مسلمانان باید در برابر قضیه فلسطین احساس تکلیف کنند
کد خبر: 3322913
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام حافظ‌ نیا:

مسلمانان باید در برابر قضیه فلسطین احساس تکلیف کنند

گروه سیاسی: امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید در برابر قضیه فلسطین احساس تکلیف کنند، یادآور شد: نامگذاری روز قدس باعث شد تا تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان نسبت به سرزمین اشغالی فلسطین احساس تکلیف کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا، امام جمعه آستارا روز گذشته، 12 تیر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بار دیگر در مراسم عزاداری شب‌های رحمت و بخشش یعنی شب‌های قدر حضوری پرشور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته در روز شهادت امام علی(ع) عزاداری خیابانی در شهرستان آستارا برگزار می‌شود، افزود: این عزاداری از جلوی سپاه به سمت مسجد علی ابن ابی طالب(ع) با حضور پرشور عاشقان آن حضرت برگزار خواهد شد.

این کارشناس دینی با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل به روز جهانی قدس نامگذاری شده است، تصریح کرد: امام راحل با تدبیر و تفکر والای خود با جهانی کردن نام و یاد بیت‌المقدس و فلسطین اشغالی مانع بزرگی را در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی ایجاد کرد.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید در برابر قضیه فلسطین احساس تکلیف کنند، یادآور شد: نامگذاری روز قدس باعث شد تا تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان نسبت به سرزمین اشغالی فلسطین احساس تکلیف کنند. یکی از اهداف دشمنان از به راه انداختن آتش جنگ در کشورهایی نظیر بحرین، عراق و سوریه غافل کردن اذهان مسلمانان از قضیه فلسطین است.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز قلم از تمام نویسندگان و اصحاب قلم و رسانه خواست تا در نوشتار خود که اندیشه‌های والا را نشر می‌دهند، کمال انصاف و مروت را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به روز مالیات و قدردانی از زحمات خادمان این حوزه از مردم خواست تا با پرداخت مالیات به موقع کشور را در رسیدن به رشد و توسعه کمک نمایند.

امام جمعه آستارا با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران اسلامی با طرف‌های غربی، بر لزوم حفظ عزت و منافع ملی ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: شرط لازم برای توافق احتمالی هسته‌ای برداشته شدن تمام تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است و ملت ایران اسلامی اجازه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نیز هرگز نخواهد داد.

حجت‌الاسلام حافظ نیا تنها مسیر پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی را اجرای عملی اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان تاکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، بر لزوم هوشیاری و بصیرت‌افزایی ملت ولایتمدار ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: یک عده از کسانی که در فتنه سال 88 نقش داشتند سودای ورود به مجلس را در سر می‌پرورانند، ولی این را بدانند که آنها مطرود و منفور ملت ایران اسلامی‌ هستند. در واقع ملت ایران اسلامی خیانت آنها را نمی‌بخشند و توبه آنان نیز قابل قبول نیست.

captcha