هزینه‌کرد بودجه اصلی معاونت در حوزه فرهنگ‌سازی قرآنی/ هنر و رسانه در اولویت
کد خبر: 3315614
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
حشمتی بیان کرد:

هزینه‌کرد بودجه اصلی معاونت در حوزه فرهنگ‌سازی قرآنی/ هنر و رسانه در اولویت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن وزارت ارشاد در همایش هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآنی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه فرهنگ‌سازی در رأس برنامه قرار دارد گفت: در این عرصه، اولویت با رسانه و هنر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پایان نوبت صبح دومین روز از برگزاری همایش نشست هم اندیشی نخبگان فرهیختگان و پیشکسوتان قرآنی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در سخنانی با اشاره به اینکه نماز برای مطرح کردن حرف‌های جدی دیر شده است گفت: برگزاری چنین همایش‌های محلی برای مطرح کردن حرف‌های جدی است. نکات مطرح شده در این همایش ثبت و ضبط خواهد شد.
وی افزود: این پیرایه‌ها ما را به خود مشغول کرده و وارد متن قرآن نمی‌شویم، در مورد همه چیز قرآن، حرف می‌زنیم اما خود قرآن را برای خود مردم نمی‌خوانیم. در حالی که خود قرآن می‌فرماید اولین کار تلاوت قرآن است.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: کار فرهنگی مشکلات خود را دارد. اگر فعالیت‌های ظاهری زیادی صورت بگیرد و در اوج تجمل نیز باشد کسی ایراد نمی‌گیرد. اما اگر یک فیلم کوتاه تولید شود تا یک نکته قرآنی مطرح کند همه جبهه‌گیری می‌کنند.
حشمتی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی کنیم که مردم علاقمند به قرآن شوند اظهار کرد: جامعه از مضامین قرآنی دور است و برای اینکه آنها را به این مضامین نزدیک کنیم باید ابتدا دلایل اینکه باید به فعالیت‌های قرآنی روی بیاورند برایشان مشخص کنیم.
وی با اشاره به اینکه می‌گویم دوای تمام دردها قرآن است اما از سوی دیگر این دواها را عرضه نمی‌کنیم افزود: آیا محتواهای تولید شده در عرصه فعالیت‌های قرآنی قابلیت انتقال به عموم مردم را دارد یا خیر؟
وی عنوان کرد: رابطه قرآن با افراد باید تعریف شود و باید مشخص شود که چرا تاکنون به سوالات مردم در زمینه اینکه چرا باید به سمت فعالیت قرآنی بیایند پاسخ داده نشده است، با این همه انتظار قرآنی شدن عموم مردم را نیز داریم.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: فرهنگ‌سازی از وظایف این معاونت است و تاکید ما بر برگزاری این همایش برای تفکیک وظایف قرآنی سازمان‌ها است. نباید از تفکیک وظایف ترسید هر چند که ما این کار را انجام خواهیم داد.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه بودجه اصلی معاونت در حوزه فرهنگ‌سازی قرآن هزینه خواهیم کرد گفت: برای این کار فرهنگ‌سازی در حوزه رسانه و هنر را در اولویت کار خود قرار می‌دهیم.

مطالب مرتبط
captcha