داعش مصداق بارز اسلام آمریکایی است
کد خبر: 3311043
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
امام جمعه رشت:

داعش مصداق بارز اسلام آمریکایی است

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام سکولار اسلام منهای قرآن است، گفت: داعش، تکفیری‌ها و وهابیت که امروز داعیه اسلام را دارند در واقع مصداق بارز اسلام سکولار و آمریکایی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 15 خرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، تقوی را حصن الهی دانست و اظهار کرد: دل هایی که از عشق خدا خالی باشد، خداوند آنه دل ها را با عشق های مجازی پر می کند. انسان های با تقوی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ای برای ظهور امام زمان است، افزود: انسان ها باید لیاقت دیدار امام زمان را در خود ایجاد کنند و به اطلاح امور جامعه بپردازند تا زمینه ظهور فراهم گردد، زیرا جامعه مهدوی مدینه فاضله است. آیا تاکنون مقدمات ظهور را فراهم کرده ایم و آماده دیدار حضرت ولیعصر(عج) هستیم؟

امام جمعه موقت رشت با اشاره به آیات قرآن، بندگان صالح را وارث زمین دانست و تصریح کرد: مسئله رجعت پس از دوران ظهور مطرح می شود.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به ولادت حضرت مهدی(عج) در سال 255 هجری، گفت: غیبت صغری 70 سال طول کشید و سپس غیبت کبری آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است. 

وی با تبریک به مناسبت هفته سربازان گمنام، عنوان کرد: این سربازان در گمنامی و خفا بسیار زحمت می کشند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری و محافظت می کنند.

این کارشناس دینی با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شخصیت بی بدیل تاریخ ایران اسلامی است و قیام جانانه ای علیه حکومت طاغوت به پا کرد که بعد از قیام امام حسین(ع) در برابر یزید، اولین تقابل حق و باطل بود. 

امام جمعه موقت رشت با عرض تسلیت به‌مناسبت سالگرد رحلت روحانی شهید آیت الله احسانبخش، بیان کرد: روحانی شهید آیت‌الله شیخ صادق احسانبخش از عالمان بزرگی است که همواره در خط امام(ره) بود و با آگاهی‌بخشی به جوانان برای مبارزه با طاغوت تلاش می‌کرد.

حجت الاسلام صدیق عربانی پیشاپیش فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک گفت و ادامه داد: مومنان باید خود را آماده ماه رمضان کنند و با آبادانی مساجد به استقبال این ماه عظیم الشان بروند. طهارت و پاکیزگی یکی از مصادیق آبادانی مساجد است، زیرا اسلام به طهارت و تمیزی از جمله مسواک کردن، شست وشوی لباس و معطر بودن بسیار اهمیت می دهد. در روایات بسیاری سفارش شده که بندگان هنگام اقامه نماز با طهارت باشند. 

امام جمعه موقت رشت قیام 15 خرداد و یاد و خاطره شهدای این روز بزرگ را گرامی داشت و اضافه کرد: امام خمینی 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند. همه ما مدیون خون شهدا و جانبازان هستیم و هرگز نمی توانیم حق آنان را ادا کنیم. شهید حجت الاسلام یونس حسینی رودباری از شهدای 15 خرداد است.

وی با اشاره به آغاز هفته محیط زیست، خاطرنشان کرد: هیچ کسی اجازه تخریب و آلود کردن محیط زیست را ندارد و همه باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند و این مسئولیت تنها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نیست، بلکه همه دستگاه ها موظف به حفظ آن هستند. حفاظت و صیانت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی است. محیط زیست استان گیلان به خاطر گردشگرپذیر بودن این منطقه تحت خطر بیشتری قرار دارد. مقام معظم رهبری نیز بر تنظیم و تدوین سند ملی محیط زیست کشور اسلامی تاکید فرمودند.

حجت الاسلام صدیق عربانی به بیامات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب تحریف شخصیت امام را جزو اهداف شوم دشمن دانستند و بر بازخوانی اصول امام تأکید کردند؛ لذا باید قدر امام را بدانیم و به تبیین اصول و آرمان های او بپردازیم، زیرا اگر اصول امام بد تعبیر و تعریف شود، خود ما ضرر کرده ایم.

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی اسلام ناب محمدی(ص) را در برابر اسلام سکولار(آمریکایی) قرار داد، اضافه کرد: اسلام سکولار اسلام منهای قرآن است. داعش، تکفیری ها و وهابیت که امروز داعیه اسلام را دارند در واقع مصداق بارز اسلام سکولار و آمریکایی هستند.

وی در پایان به مذاکرات هسته ای و مسئولیت سنگین تیم سربازان عرصه دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: تیم مذاکره کننده بدانند که دروغگوترین مردم دنیا در طرف مقابل آنها قرار دارند و جز شیطنت و شرارت کار دیگری نمی کنند. دولتمردان آمریکایی در حین مذاکره نیز گزینه‌های روی میز را مطرح می‌کنند و این نشان دهنده ذات پلید آنهاست. الحمدالله ارتش و سپاه آمادگی کامل دارند و مطیع امر رهبری هستند و بنا بر وعده الهی در قرآن، کید شیطان ضعیف است.

captcha