موعودگرایی در ادیان توحیدی/ مسلمانان منتظر واقعی باشند
کد خبر: 3308853
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
امام جمعه رشت عنوان کرد:

موعودگرایی در ادیان توحیدی/ مسلمانان منتظر واقعی باشند

گروه سیاسی: حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده با بیان اینکه موعودگرایی در ادیان الهی و توحیدی اعم از یهودیت، مسیحیت و... وجود دارد، گفت: اما در جزئیات اختلافاتی مشاهده می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 8 خرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، فلسفه ادیان و تاریخ را یکی از دغدغه های انسان در عصر کنونی دانست و اظهار کرد: همواره این پرسش درخصوص پایان عالم هستی مطرح است که سرانجام بشریت چه خواهد شد.

وی پایان عالم هستی را از سه دیدگاه بررسی کرد و افزود: دیدگاه اول که دیدگاه مادی گرایان است، فرجام بشریت را تلخ و تاریک تصور می کنند، اما دیدگاه دوم تحقیق درباره آینده و فرجام دنیا را بی نتیجه می دانند. دیدگاه سوم به فرجام خوش و ایده آل بشریت اعتقاد دارند و پایان عالم هستی را روشن و در راستای وعده الهی و ظهور منجی می بینند. دیدگاه سوم در ایران و پس از انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دیدگاه سوم مورد تایید ادیان توحیدی است، تصریح کرد: موعودگرایی در ادیان الهی و توحیدی اعم از یهودیت، مسیحیت و... وجود دارد، اما در جزئیات اختلافاتی مشاهده می شود. مسیحیان به ظهور حضرت عیسی(ع) بعنوان منجی آخرالزمان اعتقاد دارند، اما مسلمانان و امت رسول الله(ص) در انتظار فرج امام زمان(عج) هستند. شیعیان و اهل سنت در این مسئله با هم متفق القول هستند.

این کارشناس دینی قائل بودن به وحدانیت خدا، معاد و موعودگرایی را وجه مشترک همه ادیان توحیدی دانست و گفت: با حضور امام زمان(عج) عدل، داد، مساوات و برادری در جامعه حاکم می‌شود. لذا هر مسلمان شیعه که منتظر ظهور امام زمان(عج) است در دوران غیبت، وظایف و تکالیفی دارد.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید منتظر واقعی باشند، با خواندن دعاها پیوسته حضرت را یاد کنند، معرفت و بینش لازم را کسب نمایند، دلایل غیبت را بدانند، در زمان غیبت از ظهور مایوس نشوند و همواره برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا کنند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، تصریح کرد: جوانان سرمایه های کشور محسوب می شوند و مسئولان باید گره گشای مشکلات آنان اعم از اشتغال، ازدواج و... باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان و و روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، بیان کرد: امنیت و آسایش کشور را مدیون سربازان گمنام هستیم.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به تغییر معادلات بین المللی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: با آغاز حمله وحشی گرانه سعودی ها به کشور یمن طی 2 ماه گذشته، نیروهای انصارالله دست به کار شده اند و با موشک های خود، پاسخ قاطعی به سعودی های متجاوز داده اند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تصریح بر اینکه نیروهای انصارالله در یمن بدنبال خنثی کردن توطئه های آل سعود هستند، یادآور شد: عدم حمله انصارالله به رژیم آل سعود به دلیل همراهی افکار عمومی جهان با مردم مظلوم و بی  دفاع یمن و ایجاد شرایط داخلی یکسان و یکنواخت است. 

وی با بیان اینکه انصارالله قدرت موشکی و پدافند قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: قدرت زمینی انصارالله در مقایسه با آل سعود بسیار بالا بوده و از 21 استان یمن، 20 استان تحت اختیار نیروهای انصارالله است. موشک های انصارالله با شیب ملایم به سمت عربستان روانه می شود و خطر این موشک ها متوجه حرمین شریفین نیست. اکنون سعودی ها خواستار مذاکره با انصارالله هستند و بخشی از پیش شرطهای مذاکره را پذیرفته اند. توقف همزمان عملیات علیه یمن، معرفی عربستان بعنوان متجاوز، اخذ خسارات مالی و جانی، تعهد عدم دخالت در امور یمن، عدم حمایت از منصور هادی و محکومیت عربستان در شورای امنیت از جمله پیش شرط های انصارالله در مذاکره با رژیم آل سعود است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به درخواست مردم ایران از دولت جمهوری اسلامی بعنوان یک شهروند، ادامه داد: در طول 36 سال گذشته عربستان همواره در کنار دشمنان ما حضور داشته و همواره حجاج ایرانی را مورد آزار و اذیت قرار داده است. اینک بعنوان یک شهروند ایرانی از دولت می خواهیم این کشور را تحت فشار قرار دهد. باید در برابر عربستان مانند حزب الله عمل کنیم.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای، افزود: مسئولان مذاکره کننده کشور آگاه باشند که خطوط قرمز قابل جابجایی نیست، گرچه می دانیم آنان به این موضوع کاملا اهتمام دارند.

وی به سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تسلیت این ایام، حاطرنشان کرد: احیای اسلام و تحقق بخشیدن به شعار نه شرقی و نه غربی، برهم زدن جدایی دین از سیاست، تحرک بخشی و جان دادن به نهضت های آزادی بخش و... از جمله خدمات امام راحل به این کشور و مردم است. در واقع امام(ره) به هدف خود مومن بود و تنها در راه خدا گام برداشت لذا دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارد.

captcha