آمریکا هنوز از شکست مفتضحانه طبس عبرت نگرفته است
کد خبر: 3203599
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

آمریکا هنوز از شکست مفتضحانه طبس عبرت نگرفته است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر گفت: آمریکا هنوز از شکست مفتضحانه طبس عبرت نگرفته و در رفتار مستکبرانه خود تغییری ایجاد نکرده و اخیر از رژیم آل سعود در کشتار مردم یمن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر روز گذشته، 4 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ماه رجب را ماه استغفار دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود «هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد آتش جهنم یک ساله راه از او دور می‌شود و هرکه سه روز آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد».

وی انجام واجبات الهى، ترک و دورى از گناهان و مواظبت و رعایت مسائل و احکام دین را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نیکان و صالحان دانست و افزود: اعتکاف در ماه رجب فرصتی مناسب برای کسب فضایل معنوی عبادت، بندگی و خودسازی است که موجب رسیدن انسان به کمال و سعادت یعنی همان جایگان صالحان می‌شود. در ماه رجب انسان‌ها باید خود را به خداوند نزدیک‌تر کنند تا از سعادت دنیا و آخرت بهره‌مند شوند.

این کارشناس دینی ضمن تبریک بمناسبت میلاد امام محمدتقی(ع)، تصریح کرد: حضرت جواد(ع) توانست در نظام ولایی نقش خود را به درستی ایفا کند. وی در زمانی مأموریت یافت تا به عنوان امام و ولی امر مسلمانان نقش خود را به عهده گیرد که نظام خلافت مأمون، امام رضا(ع) را تنها به جرم اینکه نظام خلافت سلطنتی را مخدوش و از مشروعیت انداخته و نظام ولایی قرآنی و نبوی را تثبیت کرده به قتل می‌رساند.

امام جمعه رضوانشهر سالروز شکست تجاوز نظامی آمریکا در صحرای طبس در 5 اردیبهشت را گرامیداشت و گفت: در شامگاه چهارم اردیبهشت سال 1359 گروهی ویژه از 132 نفر نیروی زبده آمریکایی تحت نام «دلتا فورس» پس از چهار ماه تمرین مداوم در آمریکا، با 7 فروند هواپیمای غول پیکر 130c- و 8 فروند هلی کوپتر نظامی مجهز در عملیاتی تحت عنوان پنجه عقاب در صحرای طبس گرفتار شدند و با اینکه وضعیت هوا را بررسی کرده بودند و آن ساعت را برای عملیات مناسب تشخیص داده بودند، اما با امداد غیبی طوفان شن می‌وزد و 2 هواپیما با یکدیگر برخورد می‌کنند و بعد از آتش گرفتن، سقوط می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از هلی‌کوپترهای برجای مانده که حاوی اسناد و مدارک عملیات بود به طور مشکوکی به دستور بنی‌صدر، رئیس جمهور وقت بمباران می‌شود و همه مدارک از بین می‌رود. در اثر این بمباران محمد منتظرقائم، فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه امام(ره) پس از این حادثه، پیام مهمی صادر کردند و فرمودند «این مانور احمقانه کارتر در بیابان طبس به امر خدای قادر شکست خورد»، اضافه کرد: آمریکا هنوز از شکست مفتضحانه طبس عبرت نگرفته و در رفتار مستکبرانه خود تغییری ایجاد نکرده و اخیرا پشتیبان رژیم آل سعود در عربستان برای حمله به یمن شده است و در عراق و سوریه از یک عده تروریست و آدمکش خون‌آشام به نام داعش حمایت می‌کند.

وی در پایان به آغاز هفته سلامت اشاره کرد و یادآور شد: امنیت، سلامتی، توانایی، فرصت جوانی و شادابی از نعمت‌های الهی برای رسیدن به آخرت است که باید قدر این نعمات را دانست؛ شعار روز جهانی بهداشت «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» و شعار هفته سلامت «عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت» است که امیدواریم با همت مردم و مسئولان این شعار تحقق یابد.

captcha