مذاکرات هسته‌ای صحنه مطالبه حقوق مسلم ملت ایران است
کد خبر: 3202547
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
امام جمعه رشت:

مذاکرات هسته‌ای صحنه مطالبه حقوق مسلم ملت ایران است

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گروه هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 صحنه مطالبه حقوق مسلم ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 4 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ماه رجب را ماه توبه و استغفار دانست و اظهار کرد: ترس از خدا یکی از مهم ترین صفت‌های مؤمن است و انسان باید در ماه رجب خداوند را در نظر گرفته و از گناهان خود توبه کند.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت، حلال کردن غذای پاکیزه را یکی از امتیازهای اسلام دانست و بیان کرد: اسلام مکتب پاکیزگی و سلامت است.

این کارشناس دینی با تقدیر از اقدامات وزیر بهداشت در حوزه سلامت، افزود: کاهش هزینه‌های درمان و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از اقدامات اثرگذار وزارت بهداشت با اجرای طرح جامع نظام سلامت بوده است.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با اشاره به شکست عربستان در حمله به یمن، تصریح کرد: آل سعود شکست سختی را در حمله به کشور اسلامی یمن پذیرفت و دلیل این شکست اراده الهی و مقاومت مردم یمن بود.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تعداد 10 هزار نفر از مردم یمن در حمله عربستان شهید و مجروح شدند، خاطرنشان کرد: عربستان با حمله به یمن زیرساخت‌های این کشور را از بین برده و خود را مورد تمسخر دیگران قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران با محکومیت جنایات آل سعود، نسبت به شکست عربستان هشدار داده بود.

وی با بیان اینکه حمله به یمن توسط ائتلاف آمریکایی – صهیونیستی طراحی و توسط عربستان اجرایی شد، گفت: رسانه‌های غربی در برابر سگ‌کشی احساسات خود را بیان می کنند، اما چشمان خود را به روی کشتار زنان و کودکان بی گناه یمن بسته اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گروه هسته‌ای ایران با 1+5 و رفتار دوگانه غرب درخصوص توافق نهایی، یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 صحنه مطالبه حقوق مسلم ملت ایران است و مذاکره‌کنندگان با قاطعیت در برابر ضرورت لغو تمامی تحریم‌ها تأکید می‌کنند و این لازمه توافق است.

امام جمعه رشت به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص قابل اعتماد نبودن آمریکا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنیا ثابت خواهد کرد که آمریکا حیله‌گر و فریبکار است و  بار دیگر حقانیت ملت ایران بر جهانیان نمایان می‌شود.

امام جمعه رشت با ابراز امیدواری مبنی بر رهاسازی آب سد سفیدرود در هفته آینده، خواستار بهره مندی کشاورزان از آب های سطحی شد و خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند، 900 میلیون متر مکعب آب تاکنون پشت سد سفیدرود ذخیره شده است. لذا کشاورزان و مسئولان با همکاری و تعامل به وظیفه شان عمل کنند تا سال پر محصولی داشته باشیم.

captcha