تحریم تسلیحاتی انصارالله، اقدامی ظالمانه از سوی شورای امنیت است
کد خبر: 3165870
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

تحریم تسلیحاتی انصارالله، اقدامی ظالمانه از سوی شورای امنیت است

گروه سیاسی: امام جمعه آستارا گفت: طرح اخیر شورای عالی امنیت که به پیشنهاد شورای عالی خلیج فارس مبنی بر تحریم تسلیحاتی جنبش مردمی انصارالله تصویب شده، ظالمانه و اقدامی غیر انسانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه آستارا روز گذشته، 28 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تبریک به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه و ناجا یکی از مقتدرترین و قدرتمندترین ارتش جهان را به رهبری فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با تاکید بر اینکه قوای مقتدر نظامی ایران اسلامی با وحدت و همدلی و با تأسی از فرامین رهبر معظم انقلاب در بازدارندگی دفاعی پیشگامند، افزود: قوای مقتدر نظامی ایران با قدرت و با تمام توان کوچک‌ترین تحرک از سوی دشمنان را با اقدامی قاطع و کوبنده پاسخ می‌دهند.

امام جمعه آستارا با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) و همچنین تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) از هیئت امنای مساجد و عالمان و کانون‌های مذهبی خواست تا برنامه‌های پرمحتوا و پرشوری را در این ایام برگزار کنند.

حجت‌الاسلام حافظ‌ نیا با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، تصریح کرد: عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و خنثی‌سازی توطئه‌ها و خاموش کردن شعله‌های فتنه داخلی و خارجی بی‌بدیل بوده و نقش اول را دارد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه نقش بسزایی در قالب جهاد سازندگی و رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم را دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس با بکارگیری توانمندی‌های نخبگان داخلی در ساخت تجهیزات نظامی فوق مدرن نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشته است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه نقش سپاه در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل است، افزود: امروز سپاه در کنار ارتش و ناجا و با همدلی و وحدت با قدرت و عزت در سایه ولایت مطلقه فقیه و مردم ایران اسلامی را به یک کشور قدرتمند و مقتدر تبدیل کرده‌اند.

این کارشناس دینی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان گیلان و سفر نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان آستارا، تصریح کرد: استان گیلان با وجود سرسبزی و طراوتی که دارد نیازمند توجه ویژه دولت در راستای رفع فقر و ایجاد اشتغال برای مردم ولایتمدار این خطه سرسبز و به خصوص شهرستان آستارا است.

وی با قدردانی از موضع‌گیری رئیس جمهور درخصوص رفع همزمان تحریم‌ها علیه ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای، افزود: اگر تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اسلامی برداشته و لغو نشود هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت و این خواست ملت و رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه رفع همزمان تحریم‌ها از سوی طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای به نفع آنان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران و تاجران غربی تمایل دارند تا مراودات تجاری با ایران اسلامی داشته باشند. بنابراین رفع تحریم‌ها به نفع آنان خواهد بود.

حجت‌الاسلام حافظ‌ نیا با محکوم نمودن جنایات دولت عربستان در کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، افزود: طرح اخیر شورای عالی امنیت که به پیشنهاد شورای عالی خلیج فارس مبنی بر تحریم تسلیحاتی جنبش مردمی انصارالله تصویب شده، ظالمانه و اقدامی غیر انسانی است.

وی اقدام دولت در تعلیق اعزام زائرین به عمره مفرده را امری شایسته و بجا دانست و گفت: تا زمانی که دولت عربستان با عاملان این اقدام ننگین و غیر انسانی برخوردار قاطع نکرده و آنان را به اشد مجازات محکوم نسازد، این تصمیم بایستی پا برجا بماند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی و مسلمانان قصد دارند تا از این فرصت در راستای توهین به اعراب استفاده کنند، افزود: با امید به خداوند متعال آل سعود شکست خفت‌باری می ‌خورد و این را بدانیم که پیامبران و ائمه اطهار(ع) عرب بودند که دو عالم به آنان افتخار می‌کنند، اما حساب آل سعود با آنان کاملا جداست.

captcha