اقدامات عربستان، انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3164796
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
امام جمعه موقت رشت:

اقدامات عربستان، انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت از حادثه فرودگاه جده و هتک حرمت دو نوجوان ایرانی سخن گفت و ادامه داد: این اقدامات عربستان به خاطر انتقام گیری از جمهوری اسلامی است که در منطقه نفوذ دارد و حامی مظلومان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 28 فروردین در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه انسان متقی استعداد و ظرفیت پذیرش هدایت قرآن را دارد، اظهار کرد: با توجه به مصادیق سوره بقره، انسان متقی کسی است که نماز را به پا می دارد، زکات مالش را می پردازد، به دستورات الهی اهمیت می دهد، به غیب معتقد است و حق رزق را ادا می کند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب المرجب و میلاد امام محمدباقر(ع) در اول رجب، افزود: بنا به تاکید علما و فقها، توفیق درک شب قدر در ماه رمضان نصیب کسی می شود که از ماه رجب و ماه شعبان بهره برده باشد؛ نزول تدریجی قرآن از 27 رجب یعنی روز مبعث آغاز شده و این امر جایگاه این ماه را نشان می دهد لذا باید از خدا بخواهیم در این ماه با عظمت گناهان ما را بیامرزد.

امام جمعه موقت رشت حب اهل بیت(ع) را یک فریضه واجب دانست و تصریح کرد: اهل بیت(ع) الگوی کمالات انسانی و سرمشق هستند، کلام آنان کلام خدا و راهشان صراط مستقیم است. لقب باقرالعلوم برای امام محمدباقر(ع) یک امتیاز ویژه است، یعنی آن امام شکافنده علم هاست و شیعیان امروز مدیون امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند و استنباط احکام و فتاوا از سوی فقها به کتب روایی این دو امام بزرگوار استناد می شود.

حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی ادامه داد: دوران امام محمدباقر(ع) اوج درگیری بنی امیه و بنی عباس بر سر قدرت بود؛ لذا آن امام همام از این فرصت استفاده کرد و حوزه علمیه را تشکیل داد. اکثر شاگردان امام باقر(ع) در مکتب امام صادق(ع) تربیت یافتند و دانشگاه بزرگ شیعیان را راه اندازی کردند.

وی در خطبه دوم از حضور پرشور و گسترده مردم در استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت در سفر استانی به گیلان قدردانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند و خواستار تحقق این همدلی و همزبانی از سوی دولت و ملت شدند لذا این استقبال بی نظیر گیلانیان از رئیس جمهور نشان داد که مردم ولایت مدار گوش به فرمان رهبری هستند و همدلی و همزبانی خود با دولت را ثابت کردند. اکنون وظیفه دولتمردان است که همدلی و همزبانی متقابل داشته باشند.

این کارشناس دینی در ادامه از استاندار گیلان به جهت فراهم نمودن مقدمات سفر رئیس جمهور تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم با پیگیری مسئولان، طرح های خوبی که دولت در این سفر استانی مصوب کرده به منصه ظهور و بروز برسد و خیرات و برکات آن شامل حال مردم گیلان شود.

حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و اضافه کرد: ارتش ایران قبل از پیروزی انقلاب ارتشی وابسته به ابرقدرت ها بود، اما امروز به برکت انقلاب در مانورهای ارتش که در واقع نمایش قدرت جمهوری اسلامی است، شاهد ارتقای دفاعی و نظامی ارتش جان بر کف در کنار ارتقای معرفتی و دینی نیروها هستیم. در هشت  سال دفاع مقدس این نیروهای مسلح و ارتش بودند که نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد. نیروی هوایی ارتش در آغازین روزهای پیروزی انقلاب دست بیعت با امام راحل دادند و مدال افتخار گرفتند.

وی به سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 2 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: دوم اردیبهشت هر سال یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) در تاسیس سپاه پاسداران می باشد که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده است. اوج افتخار سپاه این است که امام(ره) فرمود «اگر سپاه نبود، کشور نبود».

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه سپاه در کنار ارتش و نیروهای نظامی از دستاوردهای نظام پاسداری می کند، ادامه داد: دلاوری های سپاه در جنگ تحمیلی و در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و مزدوران داخلی باعث شد نقشه های شوم دشمنان علیه انقلاب نقش برآب شود و توطئه هایشان خنثی گردد. نهاد مقدس سپاه پاسداران همچنین در بسیاری از فعالیت ها از قبیل سدسازی، راه سازی، آب رسانی، گازرسانی، احداث واحدهای مسکونی و... نقش فعال و پرثمری ایفا نموده است.

وی با اشاره به مسئله حضور بانوان در ورزشگاه ها، خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید این حضور را جایز ندانسته اند، زیرا علاوه بر اینکه نگاه کردن زن به بدن مرد بیگانه حرام است، باعث از بین رفتن ارزش های اخلاقی و اسلامی، شکسته شدن قبح و حیا و سوء استفاده افراد فرصت طلب می شود. باید به مقوله ورزش بانوان با در نظر گرفتن مسائل دینی و معرفتی نگاه ویژه ای شود.

حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاکی از حادثه فرودگاه جده و هتک حرمت دو نوجوان ایرانی سخن گفت و اضافه کرد: مراجع عظام فریضه عمره را یک فریضه مستحبی می دانند و لذا جایز نیست که انسان مسلمان و شیعه به خاطر بجا آوردن یک فریضه مستحب خوار و ذلیل شود. آزار و اذیت، توهین و بی احترامی به زائران ایرانی خانه خدا از سوی دولت عربستان در طول تاریخ وجود داشته و فراموش شدنی نیست. این اقدامات عربستان به خاطر انتقام گیری از جمهوری اسلامی است که در منطقه نفوذ دارد و حامی مظلومان است.

وی در پایان به جنایت عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: حمله نظامی به بحرین، حمایت از داعش و گروه های تروریستی، جلوگیری از آزادی بیان، زندانی کردن حق طلبانی همچون آیت الله شیخ نمر و سرکوب شیعیان از جمله اقدامات ننگین دولت عربستان است، اما همانگونه که رهبری فرمودند، عربستان در این باتلاق جنگ گیر می افتد و شکست از آن عربستان است.

captcha