والدین با هدایت جوانان در همسرگزینی، زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند
کد خبر: 3121214
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
امام جمعه موقت رشت:

والدین با هدایت جوانان در همسرگزینی، زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت گفت: والدین با هدایت جوانان در همسرگزینی، زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند تا عوامل فساد از جامعه اسلامی رخت بندد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 21 فروردین در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک به مناسبت میلاد صدیقه کبری، حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) برگزیده زنان عصر خویش بوده است، ولی علو مقام ایشان تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی باشد و در تمامی اعصار جریان دارد.

وی ازدواج را سنت رسول الله(ص) دانست و با تأکید بر ازدواج آسان جوانان، افزود: دین اسلام بر این حکم الهی تاکید فراوان دارد؛ متاسفانه جوانان امروز به بهانه های واهی ازدواج خود را به تعویق می اندازند؛ لذا والدین با هدایت جوانان در همسرگزینی، زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند تا عوامل فساد از جامعه اسلامی رخت بندد.

این کارشناس دینی به بیان صفات حسنه شاخص زنان از دیدگاه پیامبر(ص) پرداخت و تصریح کرد: از نگاه رسول خدا(ص)، برترین زنان با عفت ترین، عزتمندترین و فرما ن‌بردارترین انسان برای همسرانشان هستند که برای غیر شوهر در حجاب کامل قرار می گیرند. عفت یکی از برجسته ترین صفات زنان است و زن منهای عفت جایگاهی ندارد. برترین مردان نیز متخلق به اخلاق اسلامی هستند.

حجت الاسلام صدیق‌عربانی در خطبه دوم سالروز تأسیس نهاد انقلابی بنیاد مسکن را تبریک گفت و ادامه داد: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی خدمات حسنه و ارزشمندی بجای گذاشتند؛ لذا متمکنین و ثروتمندان از این فرصت استفاده کنند و با کمک به موسسات خیریه نام نیکی از خود به یادگار بگذارند، زیرا دنیا میدان مسابقه و بازار است که برخی سود می کنند و برخی زیان می بینند. 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان و خادمان اهل بیت(ع) اشاره کرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب توافق نکردن را بهتر از توافق بد کردن دانستند و با تأکید بر حفظ عزت ملت شریف ایران، از تیم مذاکره کننده ایرانی خواستند رسما برای مردم گزارش کار ارائه دهند.

امام جمعه موقت رشت از زحمات شبانه روزی دکتر ظریف، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر و قدردانی کرد و گفت: مذاکرات لوزان سوییس سخت و طاقت فرسا بود، زیرا طرف مقابل خائن و فریب کار است، اما ملت ایران هوشیار و با فراست هستند و به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند. با حمایت و استقامت مردم به جایی رسیده ایم که نه تحریم و نه تهدید دشمن اثرگذار نیست.

حجت الاسلام صدیق عربانی با تأکید بر اینکه مذاکرات تنها پیرامون موضوع هسته ای است، ادامه داد: مذاکره کنندگان توجه داشته باشند که طرف مقابل اجازه بازرسی از مراکز صنعتی و دفاعی کشور را ندارد.

وی به هتک حرمت زائران ایرانی در فرودگاه جده اشاره و اضافه کرد: مراجع عظام بر توقف اعزام زائران ایران به عمره تاکید دارند، زیرا هرساله 10 هزار میلیارد تومان از این طریق در اختیار دولت عربستان قرار می  گیرد و آنها چنین جسارتی به زوار خانه خدا روا می دارند؛ لذا مسئولان امر پیگیری و توجه کافی داشته باشند و عزت و احترام ایرانیان را حفظ کنند.

حجت الاسلام صدیق‌عربانی به کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع یمن به دست عربستان اشاره  کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به این اقدام خصمانه دولت عربستان هشدار دادند. عربستان هرگز بر مردم متدین یمن ظفر نمی یابد و خودشان رسوا خواهند شد.

captcha