همدلی و همزبانی دولت و ملت دشمن را مأیوس می‌کند
کد خبر: 3084033
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
حجت‌الاسلام حافظ‌نیا:

همدلی و همزبانی دولت و ملت دشمن را مأیوس می‌کند

گروه سیاسی: امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه همدلی و همزبانی دشمن را مأیوس می‌کند، عنوان کرد: نباید کارهایی را انجام داد که موجبات خوشحالی دشمنان ملت و نظام را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا روز گذشته، 14 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، خاطرنشان کرد: غیبت کردن یکی از گناهان کبیره می‌باشد که دوری کردن از این مقوله و پرهیز از گناه انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

وی پرداختن به خرافات را از دیگر معضلات جامعه کنونی برشمرد و ادامه داد: با این همه پیشرفت، انسان اسیر خرافات است و نمونه این خرافات را توسط عده‌ای از خانوارها با هدف نحس بودن رقم سیزده در 13 فروردین شاهد هستیم.

این کارشناس دینی افزود: اعتقاد داشتن به این قضیه با دنیای مدرن امروز مناسبت ندارد و باید تفکر به نحس بودن عدد سیزده تغییر یابد.

خطیب جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هدف از این نامگذاری‌ها فقط یک شعار نمی‌باشد، بلکه باید کلیه قوا و ملت این شعارها را سرلوحه کارها و تصمیمات خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه همدلی و همزبانی دشمن را مأیوس می‌کند، عنوان کرد: نباید کارهایی را انجام داد که موجبات خوشحالی دشمنان ملت و نظام را فراهم می آورد.

حجت‌الاسلام حافظ نیا احترام متقابل دولت و ملت را از مهم‌ترین لازمه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست و بیان کرد: عزت و تعصب ملی، ترجیح دادن منافع ملی به شخصی، حزبی و گروهی و پیروی از ولایت فقیه از دیگر لازمه‌های تحقق این پیام می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل(ع) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، از دیگر مناسبت هفته سخن گفت و افزود: 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای می‌باشد که بدینوسیله یاد شهدایی را که در راه پیشرفت علم و فناوری جان خود را تقدیم کردند گرامی می داریم.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده درخصوص مذاکرات هسته‌ای مطالبی را بیان خواهد کرد، یادآور شد: با توجه به همه تهدیدها و سنگ‌اندازی‌هایی که دشمنان برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ملت ایران انجام دادند، نه تنها این فعالیت‌ها متوقف نشد، بلکه فناوری هسته‌ای ملت ایران بومی‌سازی شد.

وی در پایان از نسل‌کشی و جنایات رژیم آل صعود عربستان در یمن انتقاد و اضافه کرد: این اقدامات و کشتارها توسط ملت ایران و نمازگزاران بندر مرزی آستارا محکوم است و دنیا بداند که آینده از آن مستضعفان می‌باشد.

captcha