۱۲ فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران است
کد خبر: 3050313
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
‌امام جمعه موقت رشت:

۱۲ فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران است

گروه سیاسی: پاشاکی رفراندوم بزرگ ۱۲ فروردین را نشان‌دهنده انزجار ملت از حکومت طاغوت دانست و اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله‌زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 7 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر‌ با بیان اینکه تقوای الهی قوه تشخیص حق از باطل است، اظهار کرد: انسان متقی حدود الهی را در زندگانی خود رعایت می‌کند؛ لذا مشمول رحمت خدا قرار می‌گیرد.

وی احساس مسئولیت انسان مؤمن نسبت به خانواده و فرزندان را یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: انسان مؤمن و مسلمان هم خود و هم خانواده‌اش را از وسوسه‌های نفسانی و شیطانی محفوظ می‌دارد، سعی می‌کند تا اخلاق اسلامی توسط همسر و فرزندان رعایت شود و برای حلال و حرام، معروفات و منکرات و ارزش‌های اسلامی در خانواده حرمت قائل است.

این کارشناس دینی با اشاره به تاکید قرآن بر تلاش والدین جهت تربیت فرزندان، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه سنگینی است که انسان مؤمن با انجام دادن آن هم خود و هم خانواده‌اش را از معاصی و منکرات در امان می‌دارد. در واقع امر به معروف و نهی از منکر نوعی احساس مسئولیت نسبت به دیگران است.

امام جمعه موقت رشت ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی در 12 فروردین، گفت: این روز یکی از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و بنا به تعبیر امام خمینی(ره)، 12 فروردین نخستین روز حکومت الله در ایران است. ملت ایران باید این روز مبارک را گرامی بدارند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه پایه‌های حکومت طاغوتی در 12 فروردین سال 58 فرو ریخت، تأکید کرد: در 12 فروردین حکومت مستضعفان جانشین حکومت طاغوت شد و مقدمه اجرای احکام الهی در جمهوری اسلامی فراهم گردید. در واقع پیروزی انقلاب پس از 22 بهمن با حضور مردم در همه‌پرسی تعیین نوع حکومت در ایران به بار نشست.

وی رفراندوم بزرگ 12 فروردین را نشان‌دهنده انزجار ملت از حکومت طاغوت دانست و ادامه داد: 12 فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران و روز شکست مستکبرین بر مستضعفین است و رأی 98.2 درصدی به حکومت اسلامی نشان داد که این مردم به دنبال دین و دیانت و ارزش‌های اسلامی هستند.

امام جمعه موقت رشت ولایت فقیه را بزرگ‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: امام راحل تحول جامعه را در گرو تحول دانشگاه‌ها می‌دانست و لذا دانشگاه‌ باید مستقل شود و اقتصاد کشور را از وابستگی نجات دهد. مقام معظم رهبری نیز امروز بر همین اصل توجه دارند و بر لزوم تکیه به استعدادهای داخل و عدم وابستگی به اقتصاد نفت تأکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ روز و هیچ زمانی نحس نیست، اضافه کرد: مردم ایران در 13 فروردین از خانه بیرون می‌روند تا نحوست 13 را دور کنند، اما این خرافات است؛ نظام جمهوری اسلامی 13 فروردین را روز طبیعت نامگذاری کرده و لذا مردم باید از انجام اعمال خرافی و خلاف شئونات اسلامی در این روز بپرهیزند.

حجت‌الاسلام ‌پاشاکی مسئولیت در حکومت اسلامی را یک امانت دانست و اظهار کرد: رابطه دولت و مردم در حکومت اسلامی رابطه پدر و فرزندی است و لذا خدمت به مردم اجر و ثواب دارد. مقام معظم رهبری امسال را سال «دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی» نامیدند و لذا مردم نیز باید به دولت کمک کنند.

وی در پایان به تجاوز آشکار عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و یادآور شد: دست کثیف عربستان در این اقدام جنایتکارانه آشکار شد، زیرا آل سعود به نیابت از آمریکا و ابرقدرت‌های غربی به اسرائیل و داعش سلاح می‌دهد و مردم بیگناه یمن را به خاک و خون می‌کشد؛ لذا عربستان از سرنوشت صدام و ذلت او عبرت بگیرد.

captcha