جمهوری اسلامی مانع رواج فتواهای غیرعقلانی در دنیاست
کد خبر: 2939268
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
امام جمعه موقت رشت:

جمهوری اسلامی مانع رواج فتواهای غیرعقلانی در دنیاست

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت صدور حکم اعدام شیخ نمر را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به کمک قضات و علمای دینی اجازه نخواهد داد چنین فتواهای غیر عقلانی در دنیا رواج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی، امام جمعه موقت رشت روز، 15 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) محور اهل بیت(ع) است و خداوند سوره کوثر را در شأن ایشان بر پیامبر(ص) نازل کرد. کوثر چشمه الهی می‌باشد و دشمن فاطمه دشمن همه خوبی‌ها و فضایل است.

وی با تأکید بر الگوگیری زنان مسلمان از حضرت فاطمه(س)، افزود: نور فاطمه از خداست و پیش از آفرینش عالم خلق شده بود؛ در واقع اهل بیت(ع) و در راس آنها فاطمه زهرا(س)، دلیل و علت آفرینش هستند. حضرت فاطمه(س) با همه معصومان برابری می‌کند و همه انبیا و اولیای الهی از آدم تا خاتم به وجود مقدس و نورانی ایشان متوسل می‌شوند.

این کارشناس دینی در خطبه دوم به آزادی دیپلمات ایرانی بدست سربازان گمنام امام زمان(عج) در صنعا پایتخت یمن اشاره کرد و ادامه داد: خداوند وجود سربازان گمنام را از جمیع بلایا در امان بدارد، زیرا امنیت و اقتدار امروز کشورمان را مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی آنها هستیم.

حجت‌الاسلام صدیق‌عربانی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در 15 اسفند، تصریح کرد: معادن، سواحل، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و... همه جزو انفال الهی هستند که در اختیار حکومت اسلامی قرار دارد؛ لذا باید حفاظت و حراست شوند، البته وظیفه مسئولان نسبت به حفظ این موهبت خدادادی از تعرض سودجویان، سنگین‌تر و بیشتر است.

وی منابع طبیعی امروز را میراثی برای نسل‌های آینده دانست و عنوان کرد: در این میان جنگل‌های هیرکانی جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا قبل از عصر یخبندان این منطقه را سرسبز کرده‌اند و منافع فراوانی برای ما به همراه داشته‌اند؛ اگر هر خانواده یک نهال غرس کند، در آینده‌ای نزدیک از میلیون‌ها درخت برخوردار خواهیم بود که علاوه بر زیبایی و سرسبزی، منشأ حیات بشری هستند.

حجت‌الاسلام صدیق‌عربانی صدور حکم اعدام شیخ نمر را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: دولت عربستان به چه جرمی حکم اعدام این عالم شیعه را صادر می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به کمک قضات و علمای دینی اجازه نخواهد داد چنین فتواهای غیر عقلانی در دنیا رواج پیدا کند.

وی به کارشکنی نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در کنگره آمریکا علیه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: نتانیاهو از توافق احتمالی ایران و آمریکا هراس دارد؛ لذا ایران را تروریست می‌نامد، این در حالی است که اسرائیل خود بزرگ‌ترین تروریست است.

امام جمعه موقت رشت موضوع هسته‌ای ایران را بهانه استکبار جهانی برای افزایش فشار و اعمال تحریم دانست و یادآور شد: ایران اسلامی امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیاست و به کسی باج نمی‌دهد. قدرت تسلیحاتی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی موجب ترس استکبار جهانی در راس آنها آمریکا و اسرائیل می‌شود و آرامش را از آنها گرفته است.

captcha