امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات اجتماعی است
کد خبر: 2876842
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
امام جمعه موقت رشت:

امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات اجتماعی است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت توحید را بزرگترین معروف و حکومت طاغوتی را بزرگترین منکر نام برد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات اجتماعی فراوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده پاشاکی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 1 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار کرد: مردم دوستداران انقلاب را امیدوار و دشمنان نظام اسلامی را مایوس کردند و حمایت خود از ارزش‌های دینی را نشان دادند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده ملت دارای پیام‌های مهمی است، افزود: پایبندی مردم به نظام اسلامی، ارزش‌های الهی و پیروی از امر ولی فقیه از جمله این پیام‌هاست. پیام دیگر ملت در راهپیمایی 22 بهمن امسال پایبندی به قانون اساسی و عبور نکردن از خطوط قرمز نظام است.

این کارشناس دینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند مناسبت های ملی و مذهبی به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: ملت ایران با حضور در تمام صحنه‌ها اثبات کردند که نمی‌گذارند مناسبت‌ها در کشور فراموش شود.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی در ادامه جنایات گروه تروریستی داعش را محکوم کرد و گفت: هدف دشمنان تضعیف اسلام ناب محمدی(ص) است و گروه داعش را نیز برای همین منظور به وجود آوردند. در واقع دشمنی غرب با ایران به خاطر اسلام بوده و دنیای غرب با ایجاد داعش می‌خواهد چهره اسلام را خراب کند اما دشمن در فتنه داعش گرفتار شده است

وی در خطبه دوم بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بیان کرد: دعوت به خوبی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها امری فطری است و منحصر به نژاد، مکان و زمان خاصی نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه همه ما در جامعه، خانواده، محیط دانشگاه و مدارس برای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم، تصریح کرد: انجام این فریضه الهی مانند اقامه نماز از جمله واجبات الهی است.

وی توحید را بزرگترین معروف و حکومت طاغوتی را بزرگترین منکر نام برد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات اجتماعی فراوانی است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه پدر و مادر نقش اساسی در تربیت دارند، خاطرنشان کرد: هر فردی که به دنیا بیاید دارای فطرت پاک است و پدر و مادر وظیفه دارند روابط اجتماعی را به فرزندان گوشزد کنند و آگاهی آنان را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و شرایط آن بالا ببرند.

captcha