مفهوم انتظار عامل مهم خودسازی و تحرک است
کد خبر: 2847398
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

مفهوم انتظار عامل مهم خودسازی و تحرک است

گروه سیاسی: امام جمعه خمام گفت: اگر انتظار به مفهوم واقعى‌اش در جامعه و فرد پیاده شود، یک عامل مهم تربیت و خودسازى و تحرک و امید خواهد بود و آنها که در انتظار چنین برنامه‌اى هستند باید سطح آگاهى و ایمان خود را بالا ببرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، امام جمعه خمام روز گذشته، 24 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به فلاح و رستگاری و نجات ابدی برسد، بایستی تقوا داشته باشد، اظهار کرد: هر مقدار این حالت تقوا بیشتر باشد، فلاح و رستگاری هم بیشتر است.

وی ادامه داد: از جمله راه‌های دستیابی به تقوا توجه دائمی و حضور همیشگی در محضر قرآن و عترت است؛ برنامه روزانه تلاوت قرآن و قرائت زیارت‌نامه‌ها می‌تواند این زمینه را برای افراد فراهم کند. حکومت اسلامی نیز باید عقیده به ظهور آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت را در دل‌ها زنده نگه دارند.

این کارشناس دینی در ادامه انتظار یکم صلح جهانى را به معناى آمادگی کامل براى اصلاح همه جهان دانست و گفت: منتظران راستین وظیفه دارند که مراقب حال یکدیگر باشند و علاوه بر اصلاح خویش در اصلاح دیگران نیز بکوشند، زیرا برنامه عظیمی که انتظارش را مى‌کشند یک برنامه فردى نیست، باید کار به صورت دسته جمعى و همگانى باشد و تلاش‌ها هماهنگ گردد.

امام جمعه خمام اضاف کرد: اگر انتظار به مفهوم واقعى‌اش در جامعه و فرد پیاده شود، یک عامل مهم تربیت و خودسازى و تحرک و امید خواهد بود و آنها که در انتظار چنین برنامه‌اى هستند هم باید سطح آگاهى و ایمان خود را بالا ببرند و هم در اصلاح اعمال خویش بکوشند؛ تنها چنین کسانى هستند که مى‌توانند نوید همگامى در حکومت او به خود دهند نه آنها که با ظلم و ستم همکارى دارند و نه آنها که با ایمان و عمل صالح بیگانه‌اند نه افراد ترسو و زبونى که بر اثر ضعف ایمان از همه چیز حتى از سایه خود مى‌ترسند و نه افراد سست و بی حال و بیکاره‌اى که دست روى دست گذارده و در برابر مفاسد محیط و جامعه‌شان سکوت اختیار کرده و کمترین تلاش و کوششى در راه مبارزه با فساد ندارند.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم 22 بهمن ملت ایران، خاطرنشان کرد: مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هرساله با راهپیمایی عموم مردم در سراسر کشور همراه است و مردم با شرکت خود در این راهپیمایی‏، با رهبر و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند؛ این نوع بزرگداشت برخاسته از ماهیت انقلاب اسلامی بوده و بیانگر مردمی بودن آن می‌باشد. گرچه انقلاب در سال 57 به پیروزی رسید، اما تا زمانی که خطر استکبار وجود دارد، باید انقلاب را حفظ و ارزش‌های آن‏را ترویج کرد.

حجت‌الاسلام عاشوری به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی اشاره کرد و متذکر شد: ایشان فرمودند «اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم‌ها از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است، اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کند کردن حربه تحریم وجود دارد». 

وی حمایت قطعی مردم از حقوق مسلم هسته‌ای را تکیه‌گاه مستحکم هیئت مذاکره‌کننده ایرانی دانست و یادآور شد: چند هفته قبل آمریکایی‌ها طرح توافق دو مرحله‌ای را برای مذاکرات پیشنهاد کردند. غربی‌ها کارشکنی می‌کنند و این توافق غیر از کش دادن چالش و تمدید مذاکرات هیچ مفهوم دیگری نداشته و نخواهد داشت.

captcha