راهپیمایی 22 بهمن؛ پیام عزت‌طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ای
کد خبر: 2847333
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

راهپیمایی 22 بهمن؛ پیام عزت‌طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ای

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت راهپیمایی ۲۲ بهمن را رفراندوم ملت ایران در عدم معامله و مذاکره در مسائل هسته‌ای دانست و گفت: شعار «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» پیام عزت‌خواهی و عزت‌طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ای را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 24 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه خداوند متعال بر موجودات و نظام هستی ولایت تکوینی و تشریعی دارد، اظهار کرد: ولایت تکوینی و تشریعی از آن خداست و همه موجودات تحت اراده الهی قرار دارند.

وی با بیان اینکه خداوند به برخی از بندگان خاص خود مرتبه‌ای از ولایت تکوینی را می‌دهد، افزود: معجزات و کرامات پیامبران و اولیای الهی از آثار همین ولایت تکوینی است؛ پیامبران و امامان معصوم(ع) از ولایت تشریعی نیز برخوردار بودند، یعنی یعنی اختیار امر و نهی و فرمان دادن داشتند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه ولایت تشریعی در عصر غیبت بر عهده علمای دین و ولی فقیه است، ادامه داد: عالم هستی به دلیل وجود امام زمان(عج) و ولایت تکوینی و تشریعی ایشان پابرجا است و آن حضرت با ولایت خود در عصر غیبت از شیعیان در مقابل دشمنان حمایت می‌کند.

خطیب موقت رشت در ادامه حضور حماسی و گسترده ملت ایران در راهپیمایی۲۲ بهمن را پاسخ دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های دشمنان دانست و گفت: این حضور پرشور پیام‌های ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌‌ای بسیاری داشت و ضربه کاری بر پیکر استکبار بود؛ در واقع مردم نشان دادند همچنان پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه حضور 40 میلیونی مردم در راهپیمایی نشان داد که دیپلماسی ایران دارای عقبه مردمی است، عنوان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندوم ملت ایران در عدم معامله و مذاکره در مسائل هسته‌ای بود و شعار «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» پیام عزت‌خواهی و عزت‌طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ای را نشان داد.

وی اضافه کرد: پیام مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروی هوایی باید سرلوحه برنامه‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی باشد و دو مرحله‌ای شدن مذاکرات قابل قبول نیست و تمام مسائل هسته‌ای باید یکجا برطرف شود، زیرا سابقه 11 ساله مذاکره با غرب را داریم و هیچ اعتمادی به غرب نیست.

خطیب جمعه رشت افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال را چهار برابر اعتبار بودجه‌ای سال گذشته دانست و ادامه داد: دشمنان بدانند که ملت ایران در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی نیز موفق بوده و همت مسئولان در انجام کارهای اساسی است که افتتاح 935 پروژه زیربنایی با اعتباری معادل ۲ هزار و 800 میلیارد تومان در دهه فجر امسال گواه این مدعاست.

امام جمعه موقت رشت مسئولان را خادم مردم دانست و خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیاری در دهه فجر افتتاح شد که متفاوت و برجسته‌تر از سال‌های گذشته بود و این نشان‌دهنده همت مسئولان برای خدمت‌گذاری به مردم است.

captcha