گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای از چارچوب فصل‌الخطاب رهبری عقب‌نشینی نمی‌کند
کد خبر: 2836946
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
نوبخت:

گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای از چارچوب فصل‌الخطاب رهبری عقب‌نشینی نمی‌کند

گروه سیاسی: معاون رئیس جمهور انرژی هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران دانست و ادامه داد: هیچ گروه مذاکره‌کننده‌ای نمی‌تواند حتی یک سانت از چارچوبی که رهبری به عنوان فصل‌الخطاب تعیین فرمودند، عقب‌نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدباقر نوبحت، معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور امروز، 22 بهمن در مراسم یوم‌الله پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان شهرداری رشت برگزار شد، دهه فجر را فرصتی برای تامل و تدبیر نسبت به دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در طول 36 سال گذشته با حوادث و اتفاقات متعددی روبرو بوده است و امروز نیازمند مرور آنها هستیم.

وی پیروزی انقلاب را یک رخداد فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: این انقلاب نیز مانند همه رخدادها از دو منظر تاریخی و فلسفه تاریخی قابل تامل و بررسی است. در فلسفه تاریخی به چرایی انقلاب می‌پردازیم و روی اتفاقات به وجود آمده طی 36 ساله گذشته متمرکز می‌شویم و می‌بینیم که ملت بزرگ ایران همچون گذشته تاریخ با حرکتی توفنده، مقاوم و با انگیزه بر آرمان‌های انقلاب پافشاری می‌کنند. 

سخنگوی دولت با اشاره به حضور گسترده و پرشور نسل سوم انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن، تصریح کرد: امروز این حق نسل سوم انقلاب است که بداند حرکت نسل اول و دوم درست بوده است یا نه؛ در واقع نسل سوم باید با مرور گذشته دریابد که ملت با فرهنگ، متمدن، خداجو و محب اهل بیت(ع) ایران رژیم وابسته شاهنشاهی را قبول نداشت و خواستار نظامی جایگزین بر مبنای اسلام بود.

نوبخت با بیان اینکه ملت ایران با سردادن شعار «نه شرقی نه غربی» بیزاری خود از گروه‌های وابسته به شرق و غرب را نشان دادند، ادامه داد: مردم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را می‌خواستند و همواره مطیع امر ولایت بودند؛ امام خمینی(ره) برای تشکیل نظام اسلامی یک بار دیگر از مردم نظرخواهی کرد، در صورتی که انقلاب ما یک خواست ملی بود، اما مردم با رای مستقیم خودشان جمهوری اسلامی ایران را طلب کردند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر اصل مردم‌سالاری و دموکراسی بنا نهاده شده، اضافه کرد: دشمنان انقلاب و نظام به کمک منافقین از همان ابتدا آشوب و اعتصاب به راه انداختند، اما حضور مردم و روشنگری جریان‌های قوی سیاسی و انقلابی این فتنه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان فرو نشاند؛ دشمن در مرحله بعد دست به ترور زد و تک تک وفاداران به اسلام و انقلاب را به شهادت رساند.

معاون رئیس جمهور شهید مطهری و مفتح را مغزهای انقلاب دانست و گفت: منافقین با ترور شهیدان رجایی، باهنر، مدنی، دستغیب و... می‌خواستند دست و زبان انقلاب را قطع کنند، اما به مدد الهی این انقلاب از حرکت نایستاد و تداوم یافت.

نوبخت به هشت‌ سال جنگ تحمیلی علیه نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان انقلاب در مرحله بعد با 11 لشکر مکانیزه به ایران حمله کردند، در حالی که سپاه پاسداران هنوز تشکیل نشده بود و ارتش نیز انسجام واقعی خودش را نداشت؛ لذا مردم بار دیگر در صحنه حاضر شدند و هشت ‌سال برابر دشمنان ایستادگی کردند. مردم گیلان نیز از همین میدان شهرداری که بعدها میدان شهدای ذهاب نام گرفت به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور با اشاره به شکل‌گیری بسیج و سپاه، گفت: بسیجیان و نیروهای مردمی در کنار ارتش 8 سال پنجه در پنجه کسانی بودند که نمی‌خواستند این نظام تداومد پیدا کند، اما این نظام بر پایه‌هایش استوار ماند و دشمنان را ناکام گذاشت؛ زمانی که آتش‌بس پذیرفته شد هنوز وعده «راه قدس از کربلا می‌گذرد» امام محقق نشده بود، اما امروز وعده حق خدا که همان پیروزی حزب‌الله است، تجلی یافت و کسانی که صدام را علیه نظام اسلامی ما تجهیز کرده بودند، حلقه دار را بر گردنش انداختند.

وی محاصره اقتصادی را توطئه دیگر دشمنان علیه این ملت و نظام دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی در شرایط سختی به پیروزی رسید، اما امروز در عرصه سازندگی، عمران و خدمت‌گذاری پیشرو هستیم و دشمن از همین موضوع هراس دارد. جمهوری اسلامی نه تنها در عرصه‌های عمرانی حرفی برای گفتن دارد، بلکه به دنبال آینده انقلاب است و توانسته در دل کوچک‌ترین ذره حیات راه بیابد و به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند.

نوبخت انرژی هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران دانست و ادامه داد: هیچ گروه مذاکره‌کننده‌ای حق ندارد و نمی‌تواند حتی یک سانت از چارچوبی که مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب تعیین فرمودند، عقب‌نشینی کند؛ همانگونه که بسیج و سپاه ما اجازه ندادند دشمن یک وجب وارد خاک ایران شود، امروز سربازان عرصه دیپلماسی ما نیز همان وظیفه را دارند.

وی با بیان اینکه جهانیان می‌دانند که قدرت و دانش هسته‌ای ایران قابل مذاکره و باز گشت به عقب نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز چهارمین قدرت فضایی دنیاست و توانایی ارسال ماهواره به فضا را دارد. پایداری و وفاداری ملت ایران سبب شد که امروز از چنین دانشی برخوردار شویم،  دانشی که هیچ ‌کدام از کشورهای منطقه به آن دست پیدا نکرده اند.

نوبخت جمهوری اسلامی ایران را عامل ثبات منطقه دانست و گفت: ائتلاف بزرگ غربی امروز می‌داند که امکان مبارزه با پدیده خودساخته داعش در عراق و سوریه بدون حضور ایران ممکن نیست و سرداران سپاه ایران تعیین‌کننده این جنگ خواهند بود. این در حالی است که همسایگان ما در منطقه برای کاهش نفوذ ما تلاش می‌کنند.

وی قدرت بازدارندگی را یکی از راهبردهای نظام دانست و یادآور شد: حضور ملت در صحنه‌های انقلاب یک دلگرمی بزرگ برای نظام و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است تا دنیا بداند این ملت برای استحقاق حقوقش پشتیبان سربازانش است.

معاون رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه راه خدا مشکلات و سختی دارد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های مناسب فراوانی حتی با وجود نتیجه نگرفتن مذاکرات هسته‌ای در دستور کار دارد و با همه سختی‌های اقتصادی موجود، امکانات و ظرفیت کافی برای حمایت از ملت در هر شرایطی را داریم.

captcha