صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی اسلام، مانع سلطه‌‌جویی غربیان می‌شود
کد خبر: 2788208
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی اسلام، مانع سلطه‌‌جویی غربیان می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه خمام صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی اسلام را مانع تجاوزگری و سلطه‌خواهی غربیان دانست و گفت: دنیای استکبار از فرهنگ، سیاست و تفکر اسلامی ما وحشت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، امام جمعه خمام روز گذشته، 10 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، از جهانی شدن اسلام در غرب و اروپا خبر داد و اظهار کرد: سرعت پیشرفت اسلام در جهان و به رسمیت شناخته شدن این آئین در کشورهاى مختلف اروپائى و نفوذ سریع آن در آمریکا و آفریقا، اسلام آوردن بسیارى از دانشمندان و مانند اینها همگى نشان مى‌دهد که اسلام رو به سوى عالم‌گیر شدن پیش مى‌رود.

وی با بیان اینکه براساس آمار رسمی و علی‌رغم همه نفرت‌پراکنی‌های غربی، نام زیبای پیامبر اسلام(ص) یعنی «محمد» پرطرفدار‌ترین و پرتکرار‌ترین نام در همه جهان است، افزود: اروپا به سرعت در حال گرایش بیش از پیش به اسلام است و پیش‌بینی‌های متعدد حکایت از آن دارد که تا یک دهه آینده، ترکیب جمعیتی این قاره به نفع مسلمین تغییر می‌کند؛ این شواهد و ده‌ها سند و مدرک دیگر حاکی از آن‌ است که اسلام جای خود را در دل مردم باز کرده و هیچ‌ چیز مانع پیوند دل‌های آگاه با این آیین آسمانی نیست.

این کارشناس دینی اضافه کرد: مطالعه و بررسى در اظهارات کسانى که اسلام را پذیرفته و آئین سابق خود را ترک گفته‌اند نشان می‌دهد که آنها تحت تاثیر سادگى فوق‌العاده و مستدل بودن و استحکام اصول و فروع این دین و مسائل انسانى آن واقع شده‌اند؛ مسائلى که از هرگونه خرافه پیراسته است و نور حق و هدایت از آن جلوه‌گر است

وی با تصریح بر اینکه طبق روایات مختلفى که در منابع اسلامى وارد شده، تکامل این برنامه جهانی شدن اسلام، هنگامى خواهد بود که حضرت مهدى(عج) ظهور کنند، ادامه داد: نفوذ و گرایش به اسلام به طور طبیعی با امپراطوری غرب ناسازگار است و طبیعی است که آنها به اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی روی بیاورند و برای رسیدن به این هدف شوم و ایجاد رعب در دل مردم، باید همچون روزگار جاهلیت و همچون ابوجهل و ابوسفیان رفتار کنند. غرب می‌داند که ابلاغ سخنان پیامبر نور و رحمت‌، کار خود را می‌کند و مردم را به آیین اسلام متمایل می‌سازد، پس می‌کوشند چهره نورانی او را مخدوش کنند.

حجت‌الاسلام عاشوری در ادامه دهه مبارک فجر را یادآور بازگشت پیروزمندانه حضرت امام(ره) و آغاز حاکمیت اسلام در ایران زیر سایه ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: انقلابی که با فداکاری بهترین بندگان خدا بدست آمد و برای حفظ و تداوم آن نیز فداکاری‌های زیادی انجام شد.

امام جمعه خمام تاکید کرد: دنیای استکبار از فرهنگ، سیاست و تفکر اسلامی ما وحشت دارد و از این منطق قوی و اعتقادات و ارزش‌های الهی می‌هراسد. چیزی که هیچ کشوری ندارد؛ ما داعیه اداره جهان را زیر سایه حکومت عدالت‌گستر منجی عالم بشریت داریم، یعنی همان چیزی که استکبار به هیچ‌وجه حاضر نیست بپذیرد، زیرا او جهان را برای خودش می‌خواهد، در حالیکه ما با اندیشه اسلامی خودمان او را از این مقصد باز می‌داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان هرچه بیشتر با ماهیت انقلاب اسلامی ایران آشنا می‌شوند، دشمنی‌شان هم بیشتر می‌گردد، افزود: دشمنان می‌دانند با نظام فاسدی که دارند، نمی‌توانند در کنار ارزش‌های اسلامی دوام بیاورند؛ به همین جهت بیشترین دشمنی را با انقلاب اسلامی ایران دارند و با کسانی که بیشترین تعبد و تقید به ارزش‌های آن را داشته و علیه انقلاب باشد، حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عاشوری به اقدامات تروریستی اخیر پاریس اشاره کرد و گفت: در مقابل موج اسلام‌هراسی که اروپائیان با انفجار دفتر یک نشریه فرانسوی به راه انداختند و به دنبال آن سران جنایتکار غربی را به راهپیمایی نمایشی در یکی از خیابان‌های پاریس فرا خواندند، مقام معظم رهبری طی پیامی روشنگرانه جوانان آن مرز و بوم را به درک حقیقت اسلام دعوت نمودند تا با مراجعه مستقیم به متون اصیل اسلامی مواضع خود را مشخص نمایند.

وی صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی اسلام را مانع تجاوزگری و سلطه‌خواهی غربیان دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری با نشان دادن این همه سعه‌صدر، تیر خلاص را بر تبلیغات ضد اسلامی غربی‌ها زدند و سوء نیت آنان را در معرض دید و داوری جوانان اروپا و آمریکا قرار دادند تا خداوند زمینه هدایت آنها را فراهم نماید؛ بر این اساس در مقابله فرهنگ ناب و مترقی اسلامی با فرهنگ مبتذل غربی، آنان چیزی برای عرضه ندارند.

captcha