اقدامات اسلام‌ستیزانه موجب بیداری و وحدت مسلمانان می‌شود
کد خبر: 2757660
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
امام جمعه رشت:

اقدامات اسلام‌ستیزانه موجب بیداری و وحدت مسلمانان می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه رشت گفت: اقدامات اسلام‌ستیزانه و اسلام‌هراسانه دشمنان موجب بیداری و رشد وحدت بین مسلمانان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه شهر رشت روز گذشته، 3 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به هتک حرمت به مقام پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو، اظهار کرد: اقدام زشت این نشریه فرانسوی بازتاب مختلفی داشت و حمایت غرب از این اقدام حمایت از آزادی قلم و بیان نیست، بلکه مبارزه با بیداری اسلامی است.

وی ادامه داد: اقدامات اسلام‌ستیزانه و اسلام‌هراسانه دشمنان گرچه با هدف ضربه زدن به اسلام است، ولی با حول و قوه الهی موجب بیداری و رشد وحدت بین مسلمانان خواهد شد.

آیت‌الله قربانی با تاکید بر اینکه باید مسلمانان را نسبت به این مسائل آگاه کنیم، افزود: پیامبر(ص) مدافع آزادی بیان و قلم بود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه آزادی یعنی سخن گفتن در چارچوب قانون، حق و عدالت، تصریح کرد: در تمام دنیا آزادی محدودیت دارد، اگر آزادی بدون مرز بود وجود قوانین نظم‌دهنده مفهومی نداشت.

امام جمعه رشت به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا اشاره کرد و گفت: ایشان در این نامه به جوانان دنیا توصیه کردند که گول این ترفندها را نخورند و دستیابی به حقیقت با مطالعه قرآن، اسلام واقعی و حالات پیامبر اکرم(ص) امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بازتاب‌‎های گسترده جهانی این نامه، این قبیل حرکت‌‏‌ها را ناشی از حکمت بزرگان ما و ولایت فقیه در کشورمان برای اعلام توصیه‌‏‌های به موقع دانست.

آیت‌الله قربانی کمپین حمایت از پیامبر اعظم(ص) را نشانه وحدت مسلمانان خواند و افزود: در راستای حمایت از پیامبر رحمت و مهربانی این هفته پس از نماز جمعه همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی محکومیت اهانت به ساحت پیامبر(ص) در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسئله غیرت بین‌المللی اسلامی به وجود آمد و در جای جای دنیای اسلام به خیابان‌ها ریختند و نفرت خود را اعلام کردند و در برخی کشورها از دولت خود خواستند تا سفیر فرانسه را از کشورشان بیرون کنند.

به گزارش ایکنا، تظاهرات سراسری اعتراض‌آمیز به هتک حرمت به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) پس از اقامه نماز جمعه و با شعار «لبیک یا رسول الله» و «همه ما، امت محمدی و عاشق رسول الله(ص) هستیم» در همه شهرستان‌های استان گیلان و شهر رشت برگزار شد.

captcha