برگزاری مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شاعر اهل بیت(ع) در باکو
کد خبر: 2643567
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

برگزاری مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شاعر اهل بیت(ع) در باکو

شعب خارجی: مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد وفات آتا بابا، متخلص به «بابا پنهان»، شاعر اهل بیت(ع) آذربایجان دیروز، ۶ آذر، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی baku.icro، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد وفات آتا بابا، متخلص به بابا پنهان، شاعر اهل بیت(ع) و شصت‌و‌ششمین سال تولد وی با همکاری انجمن اتحادیه اجتماعی آذری و روزنامه «دریاز» جمهوری آذربایجان و با حضور ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، شعرا و روشنفکران جمهوری آذربایجان در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد.
مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس کلیپی از اشعار بابا پنهان پخش شد.
در ادامه هابیل تقی‌اف، مدیر مسئول روزنامه دریاز با اشاره به تاریخچه فعالیت این روزنامه به سابقه همکاری مستمر بابا پنهان در این رسانه اشاره کرد و وی را شاعری بزرگ خواند.
رایزن فرهنگی کشورمان در باکو نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از حضور علما، شعرا، اساتید دانشگاه و روشنفکران در مراسم دهمین سالگرد وفات بابا پنهان قدردانی کرد.
وی در ادامه خوب‌دیدن و داشتن ذوق را از خصوصیات یک شاعر طنزپرداز دانست و گفت: شاعر طنز‌پرداز بیش از همه چیز، یک بیننده دقیق است که نکاتی را که دیگران نمی‌بینند و یا توجه نمی‌کنند، با ذوق خود به شکل کاملا ظریف بیان می‌کند، اشعار بابا پنهان این خصوصیت را داشت.
ابراهیمی در پایان شعری از بابا پنهان در مدح حضرت امام حسین(ع) را برای حاضرین قرائت کرد و بابا پنهان را شاعر اهل بیت و دوستدار ائمه اطهار(ع) خواند.
حاج علی نادر، روحانی و شاعر آذربایجانی در ادامه مراسم ضمن قرائت شعری از اشعار بابا پنهان به بیان خاطرات با وی پرداخت.
حافظ نصیر اوغلو، کاریکاتوریست معروف آذربایجان، رافیق داغلی، شاعر و از دوستان بابا پنهان، سونا خیال، عضو هیئت علمی انستیتو نسخ خطی آذربایجان و از دوستان خانوادگی بابا پنهان از دیگر سخنرانان مراسم بودند که به بیان خاطراتی از وی پرداختند.
سپس سیده یاقوت مددزاده، شاعره و خواهر بابا پنهان از رایزنی به خاطر برپایی این مراسم قدردانی کرد و در ادامه با بیان این‌که بابا پنهان از وضیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دوران خویش ناراضی و آسایش مردم و وضعیت فرهنگی و دینی جامعه از دغدغه‌های وی بود.
سیده یاقوت مددزاده در ادامه ضمن بیان خاطراتی از بابا پنهان، قطعه شعری را قرائت کرد.
حاج المدار میکائیل‌زاده، از دوستان نزدیک بابا پنهان و متخصص هنرهای سنتی آذربایجان ضمن بیان خاطراتی از باباپنهان، وی را شاعر و عاشق اهل بیت(ع) خواند و گفت: بابا پنهان به واسطه قدرت ایمانش چیزهایی را درک می‌کرد که ما قادر به درک آن نبودیم.
مراسم مذکور با پخش کلیپی از اشعار باباپنهان در مدح اباعبدالله الحسین(ع) پایان یافت. 
یاد‌آور می‌شود، آتابابا مددزاده، شاعر طنزپرداز آذربایجانی 5 نوامبر سال 1948 در روستای «کردخانی» باکو به دنیا آمد.
. این شاعر بزرگ جمهوری آذربایجان طنزپردازی بسیار توانا و چیره‌دست بود که به موضوعات مختلف اجتماعی، فکاهی و سیاسی پرداخت، وی با اشعار نسبتاً اندک که در وصف و ثنای اهل بیت و امام حسین(ع) سرود، برای همیشه در یاد و خاطره‌ها در طول تاریخ ماندگار شد.

captcha