مساجد همگام با جامعه به‌روز شود
کد خبر: 2264855
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸

مساجد همگام با جامعه به‌روز شود

گروه فعاليتهای قرآنی: مساجد بايد همگام با جامعه و مردم تغيير كند و به‌روز شود، زيرا يكی از ادعاهای شيعه اين است كه پاسخگوی همه نيازهای جامعه است و برای تمام مشكلات راه‌حل دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر زارعی، مدير حوزه علميه بهار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، گفت: سيره عملی پيامبر نشان می‌دهد كه پايگاه اصلی مسائل اجتماعی نيز در مساجد بوده است.
وی افزود: مساجد امروزه با مساجد گذشته از نظر عملكرد بسيار فرق كرده است. در زمان پيامبر اكرم(ص) و حضرت علی(ع) از مساجد برای مسائل اجتماعی و حتی قضاوت استفاده می‌شد اما امروزه از مساجد بيشتر برای نماز جماعت و فاتحه استفاده می‌شود.
مدير حوزه علميه بهار اضافه كرد: مساجد بايد همگام با جامعه و مردم تغيير كند و به‌روز شود، زيرا يكی از ادعاهای شيعه اين است كه پاسخگوی همه نيازهای جامعه است و برای تمام مشكلات راه‌حل دارد.
وی اظهار كرد: ساختار و معماری مساجد بايد به گونه‌ای باشد كه وقتی افراد می‌خواهند به مساجد وارد شوند، در بدو ورود و مشاهده، يك حالت معنوی را برای ما ايجاد كند.
حجت‌الاسلام زارعی تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامی و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری، جايگاه روحانيت نسبت به قبل تفاوت زيادی كرده است و اين امر موجب شده كه روحانيت در مساجد نقش بيشتری داشته باشند و خود را به مردم نزديك و باعث رونق مساجد شوند.
وی اذعان كرد: با برداشتن فاصله‌ها و تضادهای كاذب می‌توان رونق را در مساجد بيشتر كرد.
مدير حوزه علميه بهار در پايان خاطر نشان كرد: سيره عملی پيامبر اكرم(ص) و حضرت علی(ع) در نگرش به مديريت مساجد، مردمی بوده است و بهتر است كه مساجد توسط مردم مديريت شود و اين را تجربه نيز نشان داده است.
captcha