«مستندات روابط سازمان كنفرانس اسلامی و روسيه» منتشرشد
کد خبر: 1630115
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۵

«مستندات روابط سازمان كنفرانس اسلامی و روسيه» منتشرشد

گروه بين‌‌الملل: كتاب «روسيا، منظمة المؤتمر الإسلامی؛ مواد و وثائق» با موضوع بررسی مستندات روابط سازمان كنفرانس اسلامی و نيز آيسسكو با روسيه به دو زبان روسی و عربی منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری رسمی روسيه، كتاب مذكور به قلم شماری از پژوهشگران و محققان شورای مفتيان روسيه نگاشته ‌شده‌است.
«شيخ راوی عين‌الدين»، رييس شواری مفتيان روسيه در اين‌باره گفت: در اين كتاب، مستنداتی تاريخی در زمينه روابط روسيه با سازمان كنفرانس اسلامی و همچنين رابطه روسيه با سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آيسسكو) بيان ‌شده‌است.
وی افزود: در اين كتاب همچنين، گزيده‌ای از مطالب و موضوعات ارايه‌شده در نشست «روسيه و سازمان كنفرانس اسلامی» كه پاييز سال 2007ميلادی در «قازان» پايتخت جمهوری تاتارستان برگزارشد، آمده‌است.
شيخ راوی عين‌الدين تصريح‌كرد: اين كتاب برای تمامی مسلمانان روسيه و كشورهای اسلامی سودمند است، چراكه آغاز روابط روسيه با جهان اسلام را مورد تحليل و بررسی دقيق ‌قرارداده‌است.
رييس شواری مفتيان روسيه در پايان‌گفت: مقدمه كتاب مذكور به قلم «مينتيمير شايمييف»، رييس‌جمهور تاتارستان نوشته ‌شده‌است.
يادآوری‌می‌شود كتاب مذكور در 300 صفحه و به زبان روسی و عربی نگاشته‌شده و از جديدترين آثاری است كه توسط شورای مفتيان روسيه منتشر شده‌است.
captcha