تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 1465544
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
با شعار «لبیک یا زینب»؛

تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در سطح بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف گیلان از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در سطح بقاع و اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: این تجمع با شعار «لبیک یا زینب» برگزار خواهد شد.

محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در سطح بقاع و اماکن متبرکه استان گیلان خبر داد و گفت: همزمان با حرکت کاروان حضرت سیدالشهداء(ع) از کربلا به سمت کوفه، تجمع بزرگ خواهران ولایی در سطح بقاع متبرکه و با شعار «لبیک یا زینب» برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر برنامه‌های عمومی که در سطح بقاع برگزار می‌شود، در یازده بقعه متبرکه استان گیلان نیز بصورت ویژه این تجمع برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به تجمعات در حرم مطهر آقا سیدجلال‌الدین(ع) آستانه اشرفیه، میرشمس‌الدین لاهیجان، آقاسید محمد کیاکلایه شهرستان لنگرود، بی‌بی جهان شهرستان چابکسر، امامزادگان ماچیان شهرستان رودسر و... اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همچنین اضافه کرد: همایش نوجوانان حسینی به یاد نوجوان شهید کربلا و همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی به یاد شهید شیرخواره کربلا حضرت علی اصغر(ع) نیز روز جمعه 9، آبان جاری مصادف با 6 ماه محرم در سطح بقاع متبرکه شهرستان‌های آستانه اشرفیه، رشت، لاهیجان، لنگرود، تالش، فومن، صومعه‌سرا، انزلی، شفت و رودسر برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی ضمن تشکر از کلیه هیئت امناء بقاع متبرکه که در جهت هر چه بهتر برگزار کردن سوگواره بصیرت عاشورائی تلاش می‌کنند، خواستار جلوگیری از اعمالی که موجب وهن در مذهب می‌شود و مورد تایید مراجع عظام تقلید و رهبری معظم انقلاب نمی‌باشد از جمله علم‌گردانی، قمه‌زنی و... شد.

captcha