اعلام طرح یک فوریتی در شورای شهر برای حل مشکل کمبود فضای انتقال خون
کد خبر: 1441430
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
حافظی خبر داد:

اعلام طرح یک فوریتی در شورای شهر برای حل مشکل کمبود فضای انتقال خون

گروه سلامت: رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح یک فوریتی در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت تا در پنج محله پایتخت به جای کانکس‌های سیار انتقال خون از فضاهای موجود شهرداری تهران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) احمدمسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مرکز انتقال خون استان تهران با اشاره به مشکلات این مجموعه در محدودیت فضای فیزیکی، عنوان کرد: این مرکز می‌تواند برای رفع مشکل کمبود فضا از زمین‌های موجود برخی مراکز بهداشتی و درمانی همچون بیمارستان فیروزآبادی و یا برخی از زمین‌های موقوفه شهر تهران استفاده کرد چرا که چنین مراکزی نیاز به ساختمان چندان بزرگی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین برای رفع مشکل کمبود فضای مراکز انتقال خون نیز می‌توان از مراکز شبکه‌ای و زنجیره‌ای همچون فرهنگسراها و امکانات موجود آموزش و پرورش همانند کانون‌های پرورش فکری استفاده کرد.
براساس گزارش ایکنا، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدید یکی از مشکلات انتقال خون را عدم به رسمیت شناختن آن حتی از سوی وزارت بهداشت دانست و گفت: وزارت بهداشت به هر حال ساختار تعریف شده خود را دارد و سازمان انتقال خون نیز به دلیل اینکه ردیف بودجه مستقل دارد بنابراین در زیر چتر حمایتی وزارت بهداشت قرار نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: برای رفع مشکل کمبود فضای این مجموعه نیز طرح یک فوریتی را در دستور کار صحن شورای شهر قرار خواهیم داد تا در پنج محله پایتخت به جای کانکس‌های سیار انتقال خون از فضاهای موجود شهرداری تهران استفاده شود.
فاطمه نادعلی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه از این مجموعه طی سخنانی با اشاره به مشکلات متعددی که در این مجموعه وجود دارد، عنوان کرد: در پایتختی با جمعیتی 12 میلیون نفری بیشتر مراکز انتقال خونش به صورت کانکس و ساختمان‌های پیش ساخته است و در برخی از مناطق تهران از جمله غرب پایتخت اصلا مرکز انتقال خون وجود ندارد.
نادعلی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان تهران نیز به دلیل عدم وجود مراکز انتقال خون در مناطق خود از سازمان شکایت کرده‌اند، ادامه داد: پایگاه فعلی ساختمان وصال نیز کاخ قوام السلطنه بوده و یک سهم آن هم متعلق به بنیاد مستضعفان که در پی خریداری سهم آن هستیم.
مدیرکل انتقال خون استان تهران میزان مشارکت مردم تهران در اهدای خون را 18 درصد جمعیت کشور دانست و افزود: هم اکنون 170 بیمارستان در استان تهران و 148 بیمارستان در پایتخت را را تحت پوشش قرار داده‌ایم و روزانه نیز شاهد 6 هزار درخواست برای اهدای خون هستیم.
وی خواستار همکاری شهرداری تهران برای مرمت ساختمان فرسوده این مجموعه شد و افزود: متاسفانه از 11 سال گذشته تاکنون همواره شاهد کاهش نیرو در مجموعه بوده‌ایم و طبق بررسی‌ صورت گرفته مشخص شده یک چهارم نیروها به دلیل اینکه در قالب طرح استخدام شده بودند سازمان را ترک کرده و نتوانسته‌ایم آن‌ها را جذب کنیم.

captcha