سلامت؛ از وظایف معاونت امور زنان و خانواده
کد خبر: 1435315
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
مولاوردی پیشنهاد کرد:

سلامت؛ از وظایف معاونت امور زنان و خانواده

گروه سلامت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از اداره کل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران پیشنهاد کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک از تمام ظرفیت‌های بانوان در این خصوص استفاده شود و گفت: محور سلامت یکی از وظایف معاونت امور زنان و خانواده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون و در دومین روز از هفته انتقال خون از اداره کل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران بازدید کرد.
در این دیدار که با حضور علی اکبر پورفتح الله، رئیس سازمان انتقال خون ایران، فاطمه نادعلی مدیر کل انتقال خون استان تهران و جمعی از مسئولان اداره منطقه‌ای انتقال خون استان تهران برگزار شد، مولاوردی با اشاره به اینکه شب گذشته به مطالعه در خصوص مبحث انتقال خون پرداخته است، اظهار کرد: طی مطالعه‌ و بررسی که انجام دادم متوجه شدم در این خصوص جای کار زیادی وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با اظهار امیدواری از اینکه معاونت امور زنان و خانواده بتواند سهم خود را در خصوص موضوع اهدای خون ایفا کند، گفت: بانوان در هر عرصه که اراده کرده‌اند توانسته‌اند سهم مهمی ایفا کنند و ما امیدواریم در خصوص اهدای خون هم فعال‌تر باشند.
مولاوردی پیشنهاد کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین سازمان انتقال خون و معاونت بانوان ریاست جمهوری از تمام ظرفیت‌های بانوان در این خصوص استفاده شود و گفت: محور سلامت یکی از وظایف معاونت امور زنان و خانواده است.
سهم 4.5 درصدی بانوان در اهدای خون زیبنده بانوان ایثارگر ما نیست
وی سهم چهار و نیم درصدی بانوان کشور در اهدای خون را زیبنده بانوان ایثارگر کشور ندانست و اعلام کرد: 12 کارگروه تخصصی در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل شده است که  کارگروه بهداشت و سلامت یکی از این کارگروه‌ها است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین بر مسئله لزوم آموزش بانوان در خصوص تغییر نگرش به مسئله اهدای خون تأکید کرد.
در ادامه این مراسم نشان چهلمین سالروز تأسیس سازمان نتقال خون به مولاوردی اهدا شد.
رفع مشکل فقر آهن راهی برای حذف مشکلات انتقال خون بانوان
علی اکبر پورفتح الله، رئیس سازمان انتقال خون ایران نیز در این مراسم به مسئله فقر آهن در بانوان کشورمان اشاره و اظهار کرد: رفع مشکل فقر آهن راهی برای حذف مشکلات انتقال خون بانوان است.
وی تصریح کرد: اگر برنامه ملی پیشگیری از کم‌خونی بانوان در کشور اجرا و کم‌خونی بانوان اصلاح شود ترس از اهدای خون نیز کاهش پیدا می‌کند.
پور فتح‌الله همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترکی برای اصلاح کم‌خونی بانوان را به معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری ارائه کرد.
فاطمه نادعلی، مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز با اشاره به سالم‌تر و پاک‌تر بودن خون خانم‌ها به دلیل توجه و حساسیت بیشتر خانم‌ها به مسائل بهداشتی، گفت: در کشورهای توسعه یافته 50 درصد اهدا کنندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم شاخص اهدای خون در بانوان را افزایش دهیم.
وی به مسئله فقر آهن و کمبود ویتامین E در خانم‌های کشور نیز اشاره و خواستار برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات شد.
در پایان این نشست مولاوردی از بخش‌های مختلف اداره کل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران بازدید و علاوه بر دیدار با عموم مردمی که برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کرده بودند با بانوان داوطلب اهدای خون استان تهران نیز که در این زمینه فعالیت مستمر دارند به گفت‌و‌گو پرداخت.

captcha